پس از اعلام حمایت باراک اوباما از برنی سندرز،  دو نامزد کنار کشیده از رقابت ها یعنی برنی سندرز و الیزابت وارن هم از بایدن حمایت کردند. وارن ۷۰ ساله و سناتور ایالت ماساچوست که به تازگی حمایتش را از بایدن اعلام کرده است و گفته می شود معرفی او به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری می تواند به اتحاد حزب دموکرات در جریان کارزار انتخاباتی پیش رو کمک کند. وی در توئیتی از بایدن به عنوان شخصی نام برده که می تواند همه چیز را از نو بسازد.

کاملا هریس

جو بایدن گفته است که کاملا هریس 55 ساله را به عنوان یکی از نامزدهای معاونت خود در نظر دارد؛ پس از اینکه او در ماه دسامبر گذشته از رقابت ها انصراف داد. هریس که رابطه دوستانه ای با پسر بایدن یعنی بو بایدن دارد حالا از او  و ایدئولوژی اش و همچنین نگرش او درباره سیاه پوستان حمایت کرده است. برخی مشاوران این اقدام بایدن را تحسین کرده اند چرا که در نظر گرفته دختر مهاجری که یک رگ هندی و رگ جامائیکایی دارد می تواند نظر رای دهندگان سیاه پوست را به خود جلب کند. با این حال برخی دیگر نسبت به وفاداری کاملا هریس نسبت به بایدن بدبین هستند. به خصوص در مورد مشاجره هایی که در جریان مناظره ها در خصوص مسائل نژادی پیش آمد.

امی کلوبچار

کناره گیری امی کلوبچار سناتور 55 ساله از ایالت مینسوتا  از عرصه رقابت مقدماتی آمریکا در آستانه «سه شنبه بزرگ» نقش مهمی در برگشتن ورق به نفع جو بایدن داشت. امی کلوبشار، ۵۹ ساله از سال ۲۰۰۷ تاکنون نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس سنا است. پیروزی در این ایالت نیز به عنوان یکی از ایالت های غرب میانه آمریکا در انتخابات پیش رو اهمیت زیادی برای جو بایدن خواهد داشت.

او در جذب رای دهندگان ایالت های غرب میانه می تواند به جو بایدن کمک کند. با این حال او نیز مانند جو بایدن به جناح میانه روی حزب دموکرات تعلق دارد و در صورت انتخاب وی ممکن است این حزب در زمینه بسیج جوانان و اقلیت های نژادی نتواند موفق عمل کند.

گرچن ویتمر

زنی که که بایدن اعلام کرد که او نیز در لیستش قرار دارد. فرماندار میشیگان که 48 سال سن دارد و در بحبوحه شیوه کرونا در میشیگان با افزایش رشد این ویروس روبرو بود. او همچنین به خاطر دستورش که شهروندان را ملزم به ماندن در خانه می کرد مورد انتقاد زیادی گرفت که برخی آن را بسیار محدود کننده می دانستند. مشاوران او میشیگان را به عنوان یک ایالت حساس و ویتمر را به عنوان یک ستاره در حال ترقی می‌بینند. بایدن نیز او را یکی از افرادی با استعداد کشور تلقی کرده است.

میشل گریشام

میشل گریشام 60 ساله اولین فرماندار لاتین تبار دموکرات ایالت نیومکزیکو از سال 2018 است که فعالیتش را بعد از گذراندن دوره دو یا سه ساله در کنگره آغاز کرده است. او همچنین رئیس انجمن حزبی اسپانیولی کنگره و مخالف دولت سیاست‌های مهاجرتی ترامپ بود. کسی که می تواند رای لاتین تبارها را برای بایدن به همراه بیاورد؛ بزرگترین اقلیت رای دهندگان در انتخابات.

کاترین کورتز

سناتور 56 ساله اهل نواداجانشین سناتور دموکرات هری رید ، یک کارگزار قدرتمند حزب تأثیرگذار و حامی بایدن شد. وی قبل از انتخاب اولین لاتینای منتخب مجلس سنا ، دو دوره به عنوان دادستان کل نوادا خدمت کرد. بلیط کاندیدای ریاست جمهوری با کورتز ماستو می تواند حمایت از بایدن را در بین رای دهندگان لاتین ، که سناتور برنی سندرز را در هیئت انتخابیه نوادا انتخاب کردند، بهبود بخشد.

ول دمینگز

بایدن همچنین نماینده زن کنگره یعنی ول دمینگز 63 ساله را نیز برای معاون خود در نظر دارد. وی اهل ایالت فلوریدا است. او یکی از مدیرانی بود که در جریان روند استیضاح ترامپ نیز فعالیت می کرد.مشاوران در نبرد انتخاباتی نقش او را به عنوان یک آفریقایی- آمریکایی کلیدی تلقی می کنند.

استیسی آبرامز

رهبر سابق فراکسیون اقلیت مجلس جورجیا که در سال 2018 گزینه ای برای فرمانداری جورجیا بود که سرانجام موفق نشد. او می تواند برای بایدن حکم بلیطی را داشته باشد تا بتواند نظر رای دهندگان سیاه پوست آمریکایی در بخش های جنوبی کشور را به خود جلب کند. اما مشکلی آبرامز دارد سابقه کوتاه فعالیت و عدم تجربه کاری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.