سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکیکرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضانسوالی که خیلی‌ها با آن مواجه هستند این است که آیا روزه گرفتن می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت نه، همانطور که رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور اعلام کردند روزه داری در افراد سالم هیچ ایرادی ندارد و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی آن‌ها در برابر کرونا ویروسنخواهد شد.

او افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای همچون دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی و یا افرادی که سابقه ابتلا به سرطان دارند و شیمی درمانی شده اند حتما باید تحت نظر پزشک خود و با احتیاط و مشورت با او روزه بگیرند.

طباطبایی بیان داشت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود استفاده از سبزیجات، میوه‌ها و پروتئین‌ها در رژیم غذایی باشد؛ همچنین استفاده از منابع غذایی همچون هویج، پرتقال و شیر و لبنیات که دارای ویتامین‌های A,C,D هستند و استفاده از غذا‌هایی که حاوی روی هستند مثل گوشت و تخم مرغ و غذا‌هایی که دارای آهن هستند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثرند.

او تصریح کرد: در هنگام سحر می‌توان از تخم شربتی که لعاب دار است استفاده کرد، تاکید می‌شود که در استفاده از آن‌ها زیاده روی نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اکثر افراد می‌توانند با خوردن سحری روزه بگیرند، تاکید ما بر این است که حتما روزه با خوردن سحری همراه باشد و نکته دیگر اینکه روزه داران ماه مبارک رمضان در هنگام افطار از خوردن غذا‌های سنگین اجتناب و دوری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.