به گزارش دیلی استار، طبق آخرین آماری که امروز، پنجشنبه منتشر شد، ویروس کرونا سومین عامل مرگ و میر در ماه گذشته میلادی در انگلیس و ولز بوده است.

این در حالی است که دفتر آمار‌های ملی انگلیس هشدار داده مرگ و میر‌ها بر اثر ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ از نیمه ماه مارس رشد صعودی داشته و انتظار می‌رود این آمار در ماه آوریل (ماه کنونی میلادی) بالاتر باشد.

بر پایه این گزارش، دو مورد نخست علت مرگ و میر در انگلیس در ماه گذشته میلادی، زوال عقل و بیماری‌های قلبی عنوان شده است.

همچنین یک پنجم از مرگ‌هایی که بر اثر کرونا در این کشور به ثبت رسیده، در گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ سال عنوان شده است. دفتر آمار ملی انگلیس همچنین اعلام کرده این ویروس برای مردان به میزان دو برابر کشنده‌تر از زنان بوده است.

طبق آمار‌های رسمی، انگلیس با ثبت بیش از ۹۸ هزار مبتلا به ویروس جدید کرونا، رتبه ششم مبتلایان را در میان کشور‌های جهان به ثبت رسانده است. همچنین طبق آمار‌های رسمی، تا کنون بیش از ۱۲ هزار و هشتصد نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

در میان کشور‌های جهان، آمریکا با ثبت بیش از ۶۴۴ هزار مبتلا به کرونا، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان داراست.

تا کنون بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ مبتلا شده اند؛ همچنانکه ۱۳۵ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. شمار بهبود یافتگان در جهان نیز به بالای ۵۱۶ هزار نفر می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.