امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش بعدازظهر (پنج‌شنبه) با حضور در شبکه خبر به مناسبت روز ارتش، اظهار داشت: آنچه که ما از لحاظ علمی اعتقاد داریم، سازمان‌ها به مانند موجود زنده احتیاج به تغییر ساختار دارند. نیروی زمینی ارتش و ارتش را ما متولد و فرزند انقلاب می‌دانیم و به برکت انقلاب و ولی فقیه، ارتش مزین به جمهوری اسلامی شده است.

وی گفت: با ورود ارتش به عرصه تثبیت انقلاب، ورود به دوران جنگ تحمیلی و ورود به مرزها به دلیل حساسیت، فرصت این نشده بود که این نیرو در ساختار خود اصلاحاتی انجام دهد تا اینکه رهبری امر فرمودند. ما باید اصلاحاتی انجام می‌دادیم تا یگان‌ها کارآمد شوند و هوشمند شوند. ما به اصل ولایت محوری، شایسته محوری و درایت محوری تاکید کردیم.

امیر حیدری عنوان کرد: ما کارآمد کردن یگان‌ها را در دستور کار قرار دادیم و جنگ‌های آینده را مورد بررسی قرار دادیم. این کار نیاز به اطلاعاتی داشت که با ستاد نیروهای مسلح و دیگر نهادها به بررسی اطلاعات پرداختیم تا به ساختار جدید برسیم. عموم یگان‌های ما پیاده بودند که برای نیازهای آینده مناسب نبودند تا اینکه توانستیم تحولات عمیقی را انجام دهیم تا نیروی زمینی دیگر ساختار و یگان‌های دست و پاگیری نداشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ما اول رفتیم به سراغ یگان‌های هجومی که آنها در حال حاضر قدرت تهاجم سنگین دارند. دسته بعدی یگان‌های واکنش سریع بود که در قالب تیپ هستند. در نیروی مخصوص هم توانستیم تیپ واکنش سریع ایجاد کنیم. ما قبلاً تیپ ۶۵ مخصوص را داشتیم که در کنار آن چند تیپ واکنش مخصوص ایجاد کردیم.

وی گفت: در مورد یگان‌های تخصصی مثل هوانیروز و توپخانه هم اصلاحاتی انجام دادیم تا در کل این چهار دسته قابلیت پاسخ به نیازهای ما را داشته باشند. آمریکا با حمله به افغانستان و عراق ما را به نحوی محاصره کرد و برای نقشه بزرگی به منطقه آمده بود، ولی با رصد دقیق ما دندان طمع را کشیدند.

بزرگترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه متعلق به نیروی زمینی ایران است

امیر حیدری عنوان کرد: کلیه نیروهای مسلح ما بازدارندگی را در ذهن دشمن نقش بسته‌اند. دلیل هک کردن بازدارندگی در دل دشمن، خودکفایی در نیروهای مسلح و نیروی زمینی است. ما در ۲۳ رسته و رشته در نیروی زمینی، از همان روز اولی که فرمانده کل قوا خواستند روی پای خود بایستیم، کار انجام دادیم که از عملیات باز نایستاده ایم.

وی تصریح کرد: اگر اصل خودکفایی نبود، قابلیت استمرار در عملیات را نداشتیم. بزرگترین ناوگان بالگردی در خاورمیانه متعلق به نیروی زمینی ایران است که پیش از این ۱۰۰ درصد وابسته به خارج بود. اما الان اینگونه نیست و خودکفا هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در بخش توپخانه‌های هوشمند، با تلاش و مجاهدت وزارت دفاع و هوشمندی دانشمندان خود نیروی زمینی به جایی رسیدیم که پا در رکاب رهبری برای دفاع از کشور و مردم باشیم.

امیر حیدری ادامه داد: ما در دفاع سایبری و نبرد جنگالی که برای جنگ‌های شبکه ای آینده ضروری است، الان حرف برای گفتن داریم که دشمن باید خودش ما را ارزیابی کند.

وی گفت: ما با رصد تهدیدات آینده، نیازهای خود را تأمین کرده ایم. در فناوری‌های روز مانند انفورماتیک، سایبر و انواع موشک انداز ضد زره به بالندگی رسیده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در سال‌های قبل ما روز ارتش، رژه داشتیم که سال جاری برای احترام به ملت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رژه نداریم و برای مقابله با ویروس منحوس کرونا وسایلی را در این زمینه آماده کرده ایم تا فردا در سطح ملی این وسایل را در خدمت نظام بهداشتی قرار دهیم.

امیر حیدری عنوان کرد: فردا در ۲۵ استان و ۶۲۴ شهر این قدرت الهی را به منصه ظهور مردم قرار می‌دهیم تا ارادت خود به ملت را نشان دهیم.

ارتش ما مانند ارتش دیگر کشورها نیست که تنها وظیفه اش دزدیدن ماسک یا دستکش باشد

وی تصریح کرد: ارتش سازمانی هوشمند است. ما از ۱۹ بهمن مترصد ورود ویروس کرونا به کشور بودیم و ستاد ارتش شروع به خبر رسانی و اطلاع رسانی برای آمادگی برای مقابله با این ویروس کرد. ما در ارتش یگان‌های داریم تا با حملات میکروبی و هسته‌ای مقابله کند و این ساختار را برای مقابله با کرونا به میدان آوردیم.

امیر حیدری ادامه داد: گل کار ما امر رهبری برای رزمایش بیولوژیکی بود تا اولاً از شیوع ویروس جلوگیری کرده و دوماً با هم افزایی از این تهدید فرصت بسازیم.

وی گفت: ۱۱ هزار نیروی مجرب در قالب کادر درمانی، ۲۸ بیمارستان که ۵۰ درصد توان درمانی ارتش در نیروی زمینی است را در اختیار شبکه درمان قرار دادیم. پنج بیمارستان صحرایی را در پنج استان مستقر کرده ایم.

امیر حیدری عنوان کرد: ما ۸۰۰ نقطه سیار برای بیماریابی در شهرها ایجاد کردیم و در ۴۲۴ شهر گلوگاه برای کنترل ایجاد کردیم. عملیات ضدعفونی را نیز انجام دادیم. زمانی که مسابقه‌ای بین کشورها برای ساخت بیمارستان در حال انجام است، ما در تهران ۴۸ ساعته یک بیمارستان دو هزار تخت خوابی ایجاد کردیم تا بگوییم ارتش فدای ملت است که به برکت انقلاب و رهبری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ما در ۲۱۲ شهر هم مراکز درمانی ایجاد کردیم و ظرفیت درمانی خود را به بیش از ۱۰ هزار تخت رساندیم.

امیر حیدری ادامه داد: در رکاب ولایت بودن است که معنی ارتش فدای ملت را تبلور می‌دهد. این مسئله است که ارتش با مردم مأنوس هستند و در شرایط مختلف و مشکلاتی مانندی سیل و زلزله، ارتش حضور دارد. ما حتی یک سرباز را نداریم که به دلیل کرونا در پادگان‌های ما فوت کرده باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش ما مانند ارتش دیگر کشورها نیست که تنها وظیفه اش دزدیدن ماسک یا دستکش باشد و همیشه در رکاب ولایت در کنار مردم ایستاده است. شما اکنون می‌بینید که فرمانده ناو هواپیمابر آمریکایی که گفته شد چند صد نفر از ملوان‌ها در آن به کرونا مبتلا شده‌اند، البته ما معتقدیم عدد بیشتر از این بوده و هزار نفر به کرونا مبتلا شده، به دلیل اعلام این خبر اخراج می‌شود.

امیر حیدری عنوان کرد: این نشان می‌دهد که آنها حتی توان دفاع از خود را ندارند، ولی ارتش ما اینگونه نیست. ارتش ما همیشه در رکاب ولایت بوده و برای مردم جان فشانی می‌کند. ملت ما با نگاه به ارتش و نیروهای مسلح خود، باید ببالد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.