امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴ دهه عمر پربرکت انقلاب همراه با انقلاب رشد کرد و به درجات متعالی رسید.

او ادامه داد: ارتش نمونه‌های بسیاری از الگو‌های مختلف را در حوزه‌های انسانی و در حوزه‌های ارتقا توان رزمی و تقویت بنیان و پایه‌های انقلاب اسلامی به کشور و مردم هدیه کرد که می‌توان به شهید صیاد، نامجوی، بابایی، ستاری، افسران، درجه داران و سربازان گمنام شهید و همه عزیزانی که در این سال‌ها نقش‌آفرین بودند اشاره کرد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز در طول این چهار دهه در تثبیت انقلاب اسلامی و در استمرار این انقلاب و شکوهمندی و اقتدار انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بوده است.

او خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها ارتش بعد از دفاع مقدس در حوزه آبادانی، سازندگی و خود کفایی کشور نقش‌آفرین بوده و تلاش کرده او هم در دیگر حوزه‌ها از جمله پاک‌سازی میادین مین و حضور سریع و به موقع در کمک‌رسانی تا آموزش‌های مختلف مهارت آموزی سربازان نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی در ادامه با بیان اینکه سالیان سال ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف در خدمت نظام بوده است افزود: درواقع ارتش برای تقویت بنیه دفاعی کشور و استحکام و اقتدار انقلاب اسلامی لحظه‌ای درنگ نکرده است و همیشه در تلاش است.

او اضافه کرد: معاون فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ابراز داشت: ارتش با برگزاری رزمایش‌های متعدد قدرت نظامی و دفاعی کشور را بالابرده است، با حضور مؤثر در مرز‌ها امنیت مرز‌ها را تقویت کرده است و در حوادث و اتفاقاتی که در کشور رخ‌داده است از سال‌های گذشته تا کنون توانسته مؤثر باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر ارتش در بحرانی که برای کشور پیش‌آمده به شکل بسیار مؤثر با اختصاص بیمارستان ها، ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی، ضدعفونی معابر، ایجاد ایستگاه‌های پایش سلامت و رزمایش دفاع بیولوژیک و ادامه این رزمایش در روز ارتش رژه خدمت را با عنوان مدافعان وطن، یاوران سلامت، در تهران، مراکز استان‌ها و تعدادی از شهر‌ها حضور پیداکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.