دومینیک راب در کنفرانس خبری روزانه دولت اعلام کرد که کاهش محدودیت‌ها در این مقطع به اقتصاد و سلامت عمومی جامعه آسیب می‌زند.

وی مدعی شد: نشانه‌ها حاکی است که سختگیری‌ها باعث شده تا روند شیوع کرونا در انگلیس کاهش یابد، «با این حال آمارها آنچنان که باید پایین نیامده است».

وزیر امور خارجه انگلیس که با توجه به کسالت نخست وزیر، کفالت دولت را برعهده دارد، افزود: بدترین کاری که در این مقطع می‌توان انجام داد برداشتن زودهنگام محدودیت‌ها است. 

راب بر همین اساس عنوان کرد که برای کاهش محدودیت‌ها باید آمارها همه گیری کرونا بصورت پایدار کاهش یافته و باعث نشود که موج جدیدی از بیماران مبتلا به این ویروس ایجاد شود.

وی بر همین اساس عنوان که محدودیت‌ها دست کم به مدت سه هفته دیگر تمدید خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس ۴ فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت و اعلام کرد که دولت سه هفته دیگر در این باره تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس این مقررات، تمام مدارس، رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها، عبادت‌گاه‌ها تعطیل است و به پلیس برای نظارت بر حسن اجرای محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت اختیارات ویژه ای داده شده است.

او چهار روز بعد از اعلام محدودیت‌ها اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است. جانسون پس از گذراندن یک دوره سخت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دوشنبه گذشته مرخص شد و به گفته سخنگوی نخست وزیر، روند بهبودی را طی می‌کند. با این حال گزارش‌ها حاکی است که او آمادگی بازگشت به کار و هدایت امور دولت را ندارد.

چندی پیش رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که اعضای دولت درباره مدت زمان شرایط ویژه با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

روزنامه انگلیسی سان روز دوشنبه گزارش داد؛ وزرای دارایی و کشور انگلیس خواستار تمدید ۳ هفته‌ای مقررات قرنطینه هستند درحالی که وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر درباره لزوم طولانی تر بودن محدودیت‌ها تاکید دارند.

بیشتر کشورهای اروپایی که از آمار بالای ابتلا به کرونا برخوردار هستند، مقررات منع رفت و آمد را تا ماه آینده میلادی تمدید کرده اند. 

موسسه نظرسنجی یوگوو پیشتر اعلام کرد که ۹۱ درصد مردم انگلیس از تمدید شرایط ویژه حمایت می‌کنند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر در انگلیس از ابتدا شیوع این ویروس جان باخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.