انگلیس با ۴,۶۱۷ مورد، ایتالیا با ۳,۷۸۶ روسیه ۳,۴۴۸، آمریکا با ۲,۶۸۵ و اسپانیا با ۲,۱۵۷ جز کشورهایی بودند ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان جدید به کرونا را داشته اند.

آمریکا

به گزارش سی ان ان،ایالات متحده آمریکا که در صدر کشورهای پرتلفات جهان به شمار می رود با مشکل رفع محدودیت های تدریجی و نگرانی از موج بعدی همه گیری ویروس کرونا روبرو شده است. در همین حال شهروندان ایالت میشیگان آمریکا با توجه به مقررات سخت گیرانه قرنطینه دست به اعتراض زده اند. تصویر زیر برخی معترضان را نشان می دهد که خواستار پایان قرنطینه و مقرارات آمد و شد شده اند.

این در حالی است که طبق آخرین خبرها آلاسکا به طور تدریجی از برخی محدودیت ها کاسته است. نمودار زیر که توسط گاردین منتشر شده است به مقایسه وضعیت آمریکا با دیگر کشورها از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا پرداخته است:

به گزارش خبرگزاری فرانسه با افزایش انتقادها از ترامپ بابت مدیریتش، او  به استفاده از یکی از اختیاراتش طبق قانون اساسی و تعلیق کنگره آمریکا به منظور پیشبرد روند انتصاب مقام‌ها تهدید کرد.رئیس‌جمهوری آمریکا با متهم کردن قانونگذاران به "تخطی از وظایف" و "دغل ‌بازی" برای "ترک شهر در زمان بحران" گفت: چنانچه مجلس نمایندگان آمریکا با تعلیق موافقت نکند، از اختیاراتم طبق قانون اساسی استفاده می‌کنم تا دو مجلس کنگره را تعلیق کنم. آمریکا تا این لحظه ۶۵۳,۳۹۷  مبتلا دارد که با اضافه شدن ۸۱۷ مورد فوت دیگر تعداد کشته هایش در کل به ۳۳,۴۰۵ تن رسیده است. 

انگلیس

از این کشور نیز خبر می رسد که مقررات منع آمد و شد تا اواسط ماه بعدی میلادی ادامه خواهد داشت. به گزارش ایندیپندنت، این مطلب را دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده که تا زمان بهبودی کامل بوریس جانسون نخست وزیر این کشور مدیریت کابینه انگلیس را برعهده دارد. وی در خصوص هر گونه تغییر مقررات در خصوص فاصله اجتماعی هشدار داده است و گفته که چنین تصمیمی ریسک بزرگی خواهد بود چرا که ممکن است موج فزاینده ای از انتشار ویروس کل کشور را در برگیرد. وی همچنین گفته است آمار تعداد مبتلایان آنگونه که انتظار می رفته کاهش نیافته است. انگلیس تا این لحظه ۱۰۳,۰۹۳  مبتلا دارد که با اضافه شدن ۸۶۱ مورد فوت دیگر تعداد کشته هایش در کل به ۱۳,۷۲۹ تن رسیده است. 

روزنامه دِ سان با ارائه نموداری به بررسی تعداد مبتلایان و کشته شدگان در هر روز از ماه مارچ تا آپریل دارد. تصویر اول مربوط به تعداد مبتلایان در هر روز و تصویر دوم مربوط به جان باختگان در هر روز دارد.

ایتالیا

در این کشور شمار مبتلایان کاهش یافته و برخی مشاغل از چند روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده اند. نمودار زیر میزان مبتلایان را کشته شدگان را از مارچ تا آپریل نشان می دهد. منحنی قرمز زنگ نشان دهنده موارد ابتلای جدید و ستون های تیره نشان دهنده فوتی های روزانه در این کشور است. این کشور تا کنون ۱۶۸,۹۴۱ مبتلا داشته است که با مرگ ۵۲۵ تن دیگر در مجموع تعداد جان باختگان به ۲۲,۱۷۰ تن رسیده است.

اسپانیا

اما اسپانیا  شاهد افزایش در مبتلایان بوده است. به گزارش بلومبرگ دولت اسپانیا مدعی شده که در این هفته بر پیک کرونا را کنترل و بر آن غلبه کرده است. لازم به ذکر است که علی رغم رفع برخی محدودیت های شغلی مقررات تا ۲۵ آپریل ادامه خواهد داشت و پدرو سانچز نخست وزیر این کشور گفته است می خواهد آن را گسترش دهد.  این کشور تا کنون ۱۸۲,۸۱۶ مبتلا داشته است که با مرگ ۳۱۸ تن دیگر در مجموع تعداد جان باختگان به ۱۹,۱۳۰ تن رسیده است. این تصویر پارکینگی در بارسلونا را نشان می دهد که به محلی برای ذخیره تابوت تبدیل شده است.

روسیه

شمار مبتلایان در این کشور نیز روز به روز افزایش می یابد. در پی این افزایش دولت به مردم دستور داده است تا در خانه هایشان بمانند. به گزارش مسکو تایمز نمودار زیر وضعیت مبتلایان و جان باختگان را نشان می دهد. رنگ آبی تعداد کلی مبتلایان و قرمز موارد ابتلای جدید. روسیه  ۲۷,۹۳۸ مورد ابتلا دارد که به مرگ ۳۴ تن دیگر تعداد جان باختگان به ۲۳۲ اتن رسیده است.

ژاپن

روزنامه «یومیوری» چاپ ژاپن امروز (پنجشنبه) گزارش داد که «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور با هدف مهار هرچه بیشتر ویروس «کووید۱۹»، دستور گسترش وضعیت اضطرار ملی به تمام استان‌های ژاپن را صادر کرد. به نوشته خبرگزاری «رویترز» آبه در تاریخ هفتم آوریل در هفت استان از جمله توکیو، به دلیل افزایش سه برای شمار مبتلایان به ویروس کرونا، به مدت یک ماه وضعیت اضطرار ملی اعلام کرده بود.بر اساس گزارش یومیوری، وضعیت اضطرار ملی سراسری در ژاپن به مدت مشابه یک ماه اعلام شده است. ژاپن تا کنون ۸,۶۲۶ مورد ابتلا درا دو مجموع کشته شدگانش به ۱۷۸ تن می رسد.

عربستان

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۵۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار مبتلایان در عربستان تا امروز پنجشنبه به ۶۳۸۰ نفر افزایش یافته است.وزارت بهداشت سعودی همچنین از ثبت چهار مورد فوتی جدید و افزایش آمار فوتی های کرونایی به ۸۳ نفر خبر داد.

ایران

در ایران نیز جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۹۹۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. وی ادامه داد:   تا امروز ۴۸۶۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند و  تا کنون ۵۲۲۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. وی گفت: ۳۵۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. او در پایان اضافه کرد: تا کنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.