رهبر جریان صدر عراق گفت که اقدام دولت آمریکا در قطع کمک‌هایش به سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه همه گیری کرونا نشان می‌دهد که باید نهادهای بین المللی از این پس با کشورهایی هماهنگ باشند که سرنوشت دنیا برایشان اهمیت داشته باشد.

«مقتدی الصدر» در صفحه توئیتر خود خطاب به  رئیس جمهور آمریکا نوشت: «پس از آنکه شما را به عنوان تجار جنگ، کشتار جمعی، قتل و ارعاب ملت‌ها شناختیم، امروز تو را این گونه می‌شناسیم که سرنوشت ملت‌ها را به بازی گرفته‌اید، توجهی به همه‌گیری ویروس کرونا ندارید و درصدد سیاسی کردن این قضیه و مبارزه با دشمنانتان از طریق آن هستید».

او خطاب به ترامپ افزود: «تو فقط به حمله به چین اکتفا نکردی بلکه  حتی سازمان جهانی بهداشت را هم هدف قرار دادی و این نشانه چیزی جز بی کفایتی تو در مدیریت این بحران جهانی نیست».

وی تاکید کرد: «چگونه غیر از این می‌تواند باشد وقتی تو نمی‌توانی از مردم خود محافظت کنی چه برسد به اینکه بخوای این ویروس دنیاگیر را از سر جهان رفع کنی».

الصدر گفت: «از همین رو پیشنهاد می‌دهم سازمان جهانی بهداشت با جدیت و کارایی بیشتر به نقش خود عمل کند و با کشورهایی هماهنگی داشته باشد که سرنوشت دنیا برایشان بیش‌تر از تجارتشان و قمارشان  اهمیت دارد».

در پایان این توئیت آمده است: «در این بینابین همگان نباید از یاد خداوند غافل شوند چرا که هیچ دوایی جز  پناه بردن به درگاه الهی نیست.  شرک و کفر نفعی در آن نیست به سمت خداوند بروید به امیداینکه او برای ساخت واکسن و دوای آن چیزی به شما الهام کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه شنبه  شب تصمیم به تعلیق کمک‌های کشورش به سازمان جهانی بهداشت گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.