کارگروه کنترل و پیشگیری از بیماری شهر ووهان واقع در استان هوبه (چین) امروز (جمعه) اعلام کرد در شمارش تلفات ویروس «کووید۱۹» در این شهر اشتباه رخ داده و شمار جان‌باختگان را افزایش داد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، این سازمان درباره دلیل اصلاح و افزایش رقم تلفات توضیح داد که تعدادی از بیماران نتوانسته بودند به بیمارستان بروند، تعدادی جا افتاده بودند و تعدادی نیز دوبار گزارش شده بودند. همچنین مشکلاتی در اخذ اطلاعات از بیمارستان‌های خصوصی، موقت و یا صحرایی که بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کرده بودند، به این موضوع دامن زد.

بدین ترتیب شمار کل جان‌باختگان ویروس کرونا در شهر ووهان، با افزایش ۱۲۹۰ نفری به رقم ۳۸۶۹ نفر رسید. این افزایش که حدود ۵۰ درصد کل جان‌باختگان ووهان و حدود ۳۹ درصد قربانیان در چین است، تعداد کل فوتی‌های کشور چین را به ۴۶۳۶ نفر افزایش داد.

مسئولان ووهان همچنین به شمار مبتلایان در این شهر، ۳۲۵ نفر دیگر را نیز به دلیل اشتباه آماری مشابه اضافه کردند. امری که تعداد کل بیماران در چین را به ۸۲۶۹۲ نفر افزایش داد.

این در حالی است که مسئولان چینی طی چند هفته اخیر، در نوبت‌هایی اعلام کرده بودند که میزان تلفات روزانه در ووهان به صفر رسیده و رتبه کشور چین در جدول شمار قربانیان نزولی شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.