دریافتی فرهنگیان سال ها با حواشی همراه بوده و این در حالی است که از سال گذشته رتبه بندی آنها نیز  با بودجه حدود ۲.۲ هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفت ولی با توجه به شرایطی که حاکم است موجب رضایت آنها نیست.

این روزها جلساتی بین نمایندگان فرهنگیان و سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان اداری و استخدامی برای رسیدن به راه حل مناسبی برگزار شده ولی تاکنون به جمع بندی نهایی نرسیده اند.

آخرین اعلام نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - از نشست های اخیر، نشان می دهد که وی انتقاد تشکل‌های فرهنگیان را پذیرفته و گفته که درست است، دولت ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای رتبه‌بندی فرهنگیان اختصاص داد و برای افزایش ۵۰ درصدی امتیازات هم پرداخت‌هایی داشت اما منجر به رضایت و تکریم فرهنگیان نشده است.

نوبخت اعلام کرده است که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را مجددا احیا و اجرا و از فروردین امسال نظام رتبه‌بندی را ادامه پیدا می کند.

اما وضعیت کنونی پرداختی به فرهنگیان از این حکایت دارد که متوسط حقوق آنها از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال گذشته و نزدیک به پنج میلیون تومان در سال جاری رسیده است که تا چهار برابر افزایش دارد.

قرار بر این است تا تمامی تغییرات پیش بینی شده در حقوق کارکنان، بازنشسته ها و معلمان از فروردین ماه در پرداختی آنها اعمال شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.