منابع مطلع می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که با سه پرونده فساد دولتی و اتهامات رسمی در دادگاه مواجه است، در گفت‌وگوهای خود در محافل خصوصی، دیوان عالی را به راه‌اندازی شورش خیابانی در صورت برکناری وی از نخست‌وزیری تهدید کرده است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو در صحبت‌های خصوصی خود، دیوان عالی اسرائیل را متهم کرده که دستگاه قضایی یک «دولت پنهان» است و قصد دارد ضمن برکناری او از سمت نخست‌وزیری، او را به زندان بیاندازد.

بر این اساس، وی همچنین تهدید کرده اگر «بنی گانتز» رئیس کنست و حزب آبی‌وسفید، به او مصونیت از حکم دیوان عالی برای برکناری از نخست‌وزیری اعطا نکند، مذاکرات تشکیل ائتلاف کابینه را برهم می‌زند.

هاآرتص - که ننوشته چگونه به اطلاعات صحبت‌های خصوصی نتانیاهو دست پیدا کرده - به نقل از وی در این گفت‌وگوها نوشت: «بگذارید شک‌ها را برطرف کنم، دیوان عالی از فرصت برکناری من استفاده خواهد کرد. اگر دادگاه من را از نخست‌وزیر برکنار کند یا مانع حضور من در این سمت در آینده شود، انبوهی از مردم به خیابان‌ها می‌ریزند».

دادستانی کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه و نیم قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌وزیر تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال به این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی دو سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

دادگاه قدس اشغالی نیز در تاریخ بیستم اسفند، با رد درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تعویق روند محاکمه، رسماً اعلام کرد جلسه محاکمه ۲۷ اسفند برگزار می‌شود که به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹»، به تعویق افتاد.

در تاریخ پنجم فروردین بود که حزب «اسرائیل بیتُنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن»  طرحی را در کنست ارائه کرد که به موجب آن هر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رسماً به جرائم کیفری متهم شده باشد، دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود در این پست ادامه دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.