حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا ساعتی قبل در یک لایو اینستاگرامی با تاکید بر اینکه در نظام بانکی برای اخذ تسهیلات بایستی به صورت حضوری به شعبه بانک مراجعه شود، افزود: در شرایط کنونی تنها راهکار برای ۲۵ میلیون متقاضی به عنوان سرپرست خانوار، استفاده از بستر پیامک می باشد. روشی که در دسترس همگان بوده و با ارسال کد ملی از طریق سیم کارت شخصی (به نام متقاضی)، می توان مطمئن شد که شخص سرپرست، متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی است.

مبلغ وام و کارمزد آن

حسین میرزایی با بیان اینکه قرار است برای کلیه خانوار یارانه بگیر یک میلیون تومان واریز شود در مورد کارمزد وام گفت: با توجه به قرض الحسنه بودن این وام کارمزدی در حدود ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

۸۸ میلیون پیامک برای ۲۵ میلیون خانوار

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا توضیح داد: به دلیل حجم بالای پیامک های ارسالی، این پیامک ها در نوبت های مختلف ارسال می شود و در مجموع برای ۲۵ میلیون خانوار ۸۸ میلیون پیامک ارسال می شود چون برخی از سرپرستان خانوار سیم کارت های مختلفی دارند و این پیامک ها تا پایان هفته (ساعت ۲۲ روز جمعه) فرستاده می شود و افراد تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه (۳۱ فروردین ماه) فرصت دارند درخواست خود را اعلام کنند.

وی افزود: بعد از دریافت پیامک v.refahi سرپرست، کد ملی خود را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کند. ممکن است دلیل عدم ارسال کد ملی به این شماره شلوغی خط باشد. بنابراین در زمان های خلوت تر برای ارسال پیامک اقدام کنند. حتما باید پیامک v.refahi را دریافت کنید بعد کد ملی را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنید.

بعد از ارسال پیامک، یک پیامک بازگشتی برای شما ارسال خواهد شد مبنی بر اینکه درخواست شما ثبت شد و نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

سرپرستان خانوارهایی که سیم کارت به نامشان نیست چه کنند؟

او با بیان اینکه اگر سرپرست خانواری سیم‌کارتی به نامش نباشد باید سیم کارت بخرد، گفت: تمامی کسانی که از سرپرستان خانوار سیم کارت ندارند ۲.۵ میلیون نفر هستند. هرکس تا ۳۱  فروردین سیم کارت تهیه و کد ملی خود را ارسال کند تا شب قبل از ماه مبارک رمضان (۴ اردیبهشت ماه) وام خود را دریافت خواهد کرد.  

میرزایی ادامه داد: کسانی که سیم کارت به نامشان نیست تا ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا فقط به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و سیم کارت رسمی به نام سرپرست خانوار ثبت کنند و وام این افراد پایان ماه مبارک رمضان پرداخت می شود.

تکلیف سرپرستانی که کهنسال هستند و یا دارای معلولیت شدید می باشند و سیم کارت ندارند چیست؟

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا برای افرادی که کهولت سن (بالای۸۰سال) و افرادی که دارای معلولیت شدید هستند و سیم‌کارت ندارند، گفت: فقط برای این افراد، اگر مشاهده شد که سیم کارت تهیه و پیامک ارسال نشد، برای سایر اعضای خانواده آن ها، فقط پیامک ارسال می شود و واریزی سرپرست برای آنها صورت می‌گیرد. البته هنوز این مسئله اجرایی نشده است.

خانوارهایی که سرپرستان آن ها در زندان هستند چه کنند؟

سخنگوی تسهیلات حمایت کرونایی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه اگر سرپرست خانوار در زندان باشد چگونه باقی افراد خانوار می توانند وام را دریافت کنند؟ تصریح کرد: برای این گروه هم از سازمان امور زندان ها پیگیر هستیم و اطلاعاتشان را دریافت خواهیم کرد و بعد از دریافت اطلاعات این وام به حساب یارانه بگیران اعضای خانواده واریز خواهد شد.

مردم به وزارتخانه مراجعه نکنند

میرزایی گفت: از مردم می خواهیم برای دریافت این وام مراجعه حضوری به مراکز و وزارت خانه نداشته باشند و فقط از طریق پیامک مشخصات خود را ثبت کنند.

میزان اقساط وام چقدر است؟

سخنگوی تسهیلات حمایت کرونایی  در مورد میزان اقساط گفت: ۳۰ قسط است و ۳۵ هزار و ۸۰  تومان مبلغ دقیقی است که از یارانه کل خانوار به عنوان قسط کسر خواهد شد. وام یک میلیون تومانی پول نقد و قابل برداشت می باشد.

تکلیف زوجینی که هنوز یارانه جدید نگرفته اند، چیست؟

میرزایی با بیان اینکه زوجینی که تازه ازدواج کرده‌اند و هنوز یارانه جدید نگرفتند جزء مشمولان دریافت وام یک میلیونی هستند، افزود: حساب بانکی ای که یارانه به  آن واریز می‌شده است اگر در حال حاضر مسدود است از عهده ما خارج است و بعد از رفع مسدودیت حساب، وام واریز خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.