روزنامه ژاپن تایمز روز جمعه گزارش کرد بر اساس آمار این وزارت خانه، در ژاپن بیش از ۴ هزار و ۵۵۰ نفر بی خانمان هستند و همه گیری ویروس آنها را در مخاطرات بیشتری قرار داده است.

گزارش حاکی است که بسیاری از این افراد در خیابان ها و بدون سرپناه بسر می برند و با کم شدن تردد مردم در خیابان ها، دستیابی آنها به غذا و امکانات دیگر برای گذران زندگی دشوارتر شده است.

تایایوکی کودا ۶۷ ساله بیخانمان شهر توکیو در مقابل ایستگاه راه آهن ایستاده است و منتظر است تا بلکه کسی برای او آب و غذایی تهیه کند با این وصف می گوید که این بیماری برای مرفه ها خطرناکتر است ما دیگر به سختی ها عادت کرده ایم از کرونا هم نمی ترسیم و بدنمان در برابر این بیماری مقاومت می کند.

نزدیک به یک هزار و ۱۲۵ نفر از افراد بی خانمان ژاپن در توکیو پایتخت این کشور زندگی می کنند که کانون شیوع کرونا محسوب می شود و پیشتر در وضعیت اضطراری قرار گرفته است.

به رغم اظهارات کودا، وزارت بهداشت ژاپن نسبت به خطر جدی کرونا برای بیخانمان ها هشدار داده است این وزارتخانه آماری را منتشر کرده است که نشان می دهد بیش از ۴۲ درصد از این افراد بالای ۶۰ سال دارند و کرونا برای افراد سالمند به مراتب خطرناکتر از جوان ترها است.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد که بیشتر این بیخانمان ها در شهر توکیو و دیگر مناطق بیماری دیابت دارند و یا به امراض قلبی دچار هستند گزارش حاکی است که بیخانمان ها اصولا از رفتن به بیمارستان خودداری می کنند. آنها حتی ممکن است فکر کنند کرونا یک آنفلوانزای معمولی است این افراد علاوه بر اینکه مسن هستند هیچگونه مراقبت بهداشتی و یا بیمه درمانی هم ندارند برخی مواقع هم آنقدر از جامعه فاصله دارند که حتی نام ویروس کرونا را هم نشنیده اند.

کارشناسان می گویند در جریان شیوع دراز مدت کرونا وضعیت اقتصادی ژاپن طبیعتا سخت تر می شود افراد بیشتری شغلشان را از دست می دهند و کارگران درامدی ندارند و مردم بتدریج برای تهیه غذا و پرداخت اجاره خانه دچار مشکل خواهند شد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.