سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا دقایقی قبل اعلام کرد که به اطلاع مسافران پرواز فوق العاده شماره ۷۳۸ روز جمعه مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ می رساند به دنبال پیگیری های مکرر خدمتگزاران شما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم، پرواز مذکور به امید خدا در ساعت ۹ شامگاه روز جمعه عازم تهران خواهد شد.

در این اطلاعیه خطاب به هموطنان ایرانی از آنها خواسته شده با هدف تسریع در فرآیند پرواز و انجام تشریفات اداری و بهداشتی در زمان مناسب اعلام شده از سوی دفاتر ایران ایر در رم و میلان در فرودگاه حضور به هم رسانند.

در این اطلاعیه آمده است: کلیه مسافران محترم باید برگه های اظهارنامه بهداشتی را که قبلا طی اطلاعیه های قبلی در کانال تلگرامی سفارت قرار داده شده است تکمیل و امضا کرده و در مبادی خروجی تحویل دهند.

در این اطلاعیه تاکید شده است که از سوار شدن افرادی که فرم های مورد نظر را تکمیل و امضا نکرده اند، جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

این اطلاعیه می افزاید: مسافرانی که تاکنون موفق به تکمیل فرم آنلاین مشخصات فردی نشده اند لازم است  در اولین فرصت و بلافاصله از طریق لینکی که در کانال سفارت آورده شده نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. 

به گزارش فارس، سفارت ایران در رم پیش از این در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که پرواز امروز جمعه ایران ایر برای بازگردندان دانشجویان ایرانی به دلیل رفتارهای نامناسب عده‌ای از مسافران بازگشتی با پرواز قبلی و عدم تمکین به پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه، لغو شده است.

سید عباس موسوی هم امروز گفته بود که رایزنی ها با وزارت بهداشت و ایران ایر برای برقراری یک پرواز از رم و ۲ پرواز از میلان در جریان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.