علی بابایی فرماندار کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان کرمان بیان داشت: بارش باران خسارتی به راه‌های اصلی و آسفالته وارد نکرده و تنها برخی از راه‌های خاکی روستایی تخریب شده‌اند.

وی افزود: در پی بارش باران و جاری شدن سیل در منطقه «کشیت» و «جهر» شاهد قطعی برق هستیم که در حال رفع مشکل هستیم.

فرماندار کرمان گفت: بر اثر جاری شدن سیل آب وارد برخی منازل مسکونی در روستای «تکاب» واقع در شهداد شده که امکانات مورد نیاز از جمله چادر، پتو، موکت و … در اختیار مردم سیل‌زده این منطقه قرار گرفته است.

بابایی تصریح کرد: از صبح امروز آبرسانی به روستای تکاب به وسیله تانکر آغاز شده همچنین در راستای تأمین برق این منطقه سه ژنراتور به منطقه اعزام شده و برق منطقه تا برطرف شدن مشکل زیرساخت آن به صورت موقت وصل شده است.

وی گفت: نیروهای سپاه، بسیج و دهیاری در حال امدادرسانی به خانواده‌های سیل‌زده منطقه هستند ضمن اینکه بنیاد مسکن هم در تلاش است تا منازلی که در اثر سیلاب تخریب شده‌اندT ترمیم و بازسازی کنند.

فرماندار کرمان یادآور شد: در اثر وقوع سیل بیشترین خسارت به روستای جهر در اندوهجرد وارد شده ضمن اینکه در این منطقه آب و برق قطع شده و آب‌رسانی به وسیله تانکر انجام شده است همچنین آب معدنی مواد غذایی، چادر و … در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفت.

وی گفت: در پی جاری شدن سیل ۸۰ خانوار در جهر دچار مشکل شده‌اند همچنین ۳۷ تیر برق شکسته و موجب قطعی برق این منطقه شده که فردا صبح کار نصب پایه‌های آن آغاز می‌شود تا برق منطقه به شبکه سراسری وصل شود.

بابایی یادآور شد: هم‌زمان با قطعی برق، آب این منطقه هم دچار مشکل شده که اداره آب در حال احیا حدود چهار کیلومتر از خطوط انتقال آب است همچنین فیبر نوری چهار نقطه در این منطقه قطع شده بود که در حال رفع مشکل توسط مخابرات هستیم که تا این ساعت هنوز مشکل رفع نشده است.

وی افزود: در اثر سیلاب شب گذشته این منطقه در حوزه‌های مختلف دچار خسارت شده است.

بابایی ادامه داد: در حوزه منازل مسکونی تاکنون حدود ۷۵ واحد مسکونی کاملاً خسارت دیده‌اند همچنین در بخش کشاورزی حدود ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا و باغات بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

استاندار کرمان ابراز داشت: حدود ۱۲۰ رأس دام سبک و ۱۱ دام سنگین در اثر سیلاب تلف شده‌اند همچنین ۲۲ قنات پر شده و ۹ چاه کشاورزی مشکل پیدا کرده است که در حال ارزیابی خسارات وارده هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.