رویترز گزارش داد، در حالی که گزارش های اولیه ای از واکنش مثبت بیماران کرونایی به یک دارو منتشر شده و دولت ترامپ دستوراتی را برای بازگشایی تدریجی اقتصاد آمریکا صادر کرده است، افزایش تمایل سرمایه گذاران به سمت دارایی های پرریسک موجب افت ۲ درصدی قیمت طلا در روز جمعه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۲.۰۳ درصد افت به ۱۶۸۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. فلز زرد نسبت به بالاترین رقم ۷ سال و نیم گذشته که اوایل این هفته ثبت شده بود حدود ۶۰ دلار کاهش یافته است. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه ۱.۹۰ درصد کاهش داشت و به ۱۶۹۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

تای وونگ رئیس بخش داد و ستد فلزات پایه و گرانبها در شرکت بی ام او اظهار داشت: «رابطه معکوس قیمت طلا و شاخص های بازار بورس بار دیگر برقرار شده به نحوی که تقویت بازارهای بورس بازار طلا را تحت فشار قرار داده است. دستورات ترامپ برای گشایش مجدد فعالیت های اقتصادی در آمریکا تاثیر مثبتی بر بازارهای بورس گذاشته است.»

اوایل امسال در برخی مقاطع قیمت طلا و شاخص های بورس شانه به شانه هم در حرکت بودند زیرا با افت شدید شاخص ها در بازارهای بورس سرمایه گذاران به فکر نقد کردن دارایی های طلای خود جهت جبران زیان های وارده در بازار بورس افتاده بودند.

شرکت آمریکایی گیلیاد ساینسز در گزارشی از واکنش مثبت بیماران کرونایی به دارویی تحت عنوان رمدیسیویر خبر داده است. ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت گفت:‌«اشتها برای ریسک پذیری در حال افزایش است اما با توجه به اینکه تاثیر بلند مدت بحران کرونا احتمالا موجب افت احساس مصرف کننده در اقتصاد آمریکا خواهد شد ممکن است واکنش مثبت شاخص های بورس بیش از حد بوده باشد.»

وی افزود با توجه به سیاست های پولی و مالی انبساطی قیمت طلا فعلا در مدار رشد باقی خواهد ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.