یوسف حجت در پاسخ به این پرسش که بسیاری از خیابان‌ها و معابر محدوده مرکزی شهر قفل شده و در برخی از خیابان‌ها مانند خیابان بهشت، خودروها امکان خروج از پارکینگ را نیز ندارند. احتمال اینکه معافیت طرح ترافیک لغو شود وجود دارد، گفت: این احتمال وجود دارد و دور از ذهن نیست، زیرا بسیاری از خیابان‌های محدوده طرح ترافیک بسیار شلوغ بود، بنابراین احتمال اینکه تصمیم جدیدی در این رابطه گرفته شود، وجود دارد.

وی ادامه داد: هنوز افزایش ترافیک امروز نسبت به هفته گذشته اندازه گیری نشده و آمارهای دقیق در خصوص میزان افزایش مسافر اتوبوس، مترو و بار ترافیکی فردا مشخص می‌شود.

حجت افزود: نگرانی‌هایی در خصوص افزایش مسافر حمل و نقل عمومی و افزایش ترافیک با مجاز شدن دوباره فعالیت بخشی از مشاغل وجود داشت که نشانه‌های آن را امروز مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: میانگین تعداد مسافر مترو هفته گذشته ۳۵۰ هزار نفر در روز بود که پیش بینی می‌کنیم امروز این آمار ۴۰۰ هزار مسافر را رد کرده باشد اما عدد دقیق آن فردا اعلام می‌شود.

بر اساس مشاهدات عینی، خیابان‌های محدوده مرکزی شهر مانند خیابان بهشت، میدان امام خمینی (ره)، کریم خان و هفت تیر دارای بار ترافیکی شدیدی هستند و در برخی از معابر حتی امکان خروج خودروها از پارکینگ وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.