منابع محلی به خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه گفتند که مردم روستاهای حومه " قامشلی " در ادامه اعتراض به حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی در این کشور از عبور چهار دستگاه خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی که از سمت روستای " ابو قصایب " در منطقه " تل حمیس " در حرکت بودند، جلوگیری و آن‌ها را مجبور به فرار به سمت پایگاه های خود کردند.  

امریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای خود را وارد شرق سوریه کرده است و با وجود درخواست های مکرر دولت قانونی سوریه از خروج آنان خودداری می کند.

به تازگی نیز برخی از این نیروها برای غارت منابع نفتی در اطراف حوزه های نفتی سوریه مستقر شده اند و با همدستی تروریست ها نفت این کشور را قاچاق می کنند تا منابع مالی خود را تامین کنند.

بر اساس این گزارش، مقاومت نیروهای مردمی روستاهای اطراف قامشلی سوریه در برابر متجاوزان آمریکایی در حالی انجام شد که از آنان از حمایت هوایی جنگنده ها برخوردار بودند.  

این منابع خاطر نشان کردند که ساکنان محلی همیشه در حال رصد عبور نیروهای اشغالگر آمریکایی در روستاهای خود و معابر عمومی هستند تا آن‌ها را رهگیری و مجبور به فرار کنند.  

پنجشنبه گذشته نیز اهالی روستاهای «قصایب» و «الرحیله السوده» در «القامشلی» راه یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از پنج خودرو زرهی را که قصد ورود به دو روستاهای مزبور داشتند، سد و آن ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

هفتم آوریل نیز ارتش سوریه و اهالی دو روستای «حامو» و «خربه الاسعد» دو کاروان نظامی آمریکا را که تعدادی از خودروهای نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) نیز با آن‌ها همراه بودند، سد کرده و آنان را وادار به عقب‌ نشینی کردند.

قامشلی شهری کردنشین در شمال شرقی ترین نقطه سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه و عراق است.

آمریکا بر اساس برخی اخبار حدود ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده است.

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق برای آموزش تروریست ها کرده بودند که این امر بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین المللی بود.  

در سال گذشته میلادی نیز «دونالد ترامپ»  رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای مزبور خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار شد تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده‌اند، در اطراف حوزه های نفتی سوریه باقی بمانند.

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.