به گزارش روز شنبه روزنامه گاردین، جوامع لاتین‌تبار که بدترین ضربه را از بحران کرونا دیده‌اند، جزو افرادی هستند که به کمترین میزان مراقبت‌های بهداشتی و مزایای بیکاری دسترسی دارند.

اطلاعات جدید به دست آمده از شهرها و ایالت‌های آمریکا، موضوع نابرابری موارد ابتلا به کرونا در میان اقلیت‌ها را به خوبی روشن می‌کند.

در نیویورک، آمار نشان می‌دهد که کووید–۱۹ لاتین تبارها را ۱.۶ بیشتر از سفیدپوستان به کام مرگ می‌کشاند.

در ایالت یوتا، لاتین تبارها سه برابر مردم سفیدپوست به کرونا مبتلا شده و بستری میشوند، در حالی که لاتین تبارها ۱۴ درصد از جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند.

در ایالت اورگان، لاتین تبارها ۲۲ درصد موارد ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده‌اند. لاتین تبارها ۱۳ درصد از جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند.

این تعداد در ایالت نیوجرسی ۱۹ درصد و در ایالت واشنگتن ۲۵ درصد است، در حالی که تنها ۱۳ درصد از مجموع جمعیت ایالت واشنگتن را لاتین تبارها تشکیل می‌دهند.

با این همه، در برخی ایالت‌ها از جمله کالیفرنیا موارد ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن برای لاتین تبارها نسبتا پایین است. اگرچه لاتین تبارها ۳۹ درصد جمعیت کالیفرنیا را تشکیل می دهند، اما ۳۰ درصد مرگ ناشی از کووید – ۱۹ به این جمعیت اختصاص دارد.

در همین حال، کارشناسان بخش بهداشت و درمان آمریکا هشدار می‌دهند که آمار رسمی ممکن است شمار مبتلایان به کرونا در میان لاتین تبارها را کمتر از میزان واقعی نشان دهد، زیرا لاتین تبارها به دلیل نداشتن بیمه سلامت برای مراجعه به پزشک با نگرانی‌هایی مواجهند و حتی بیم دارند که با مراجعه به بیمارستان، در اختیار مقام‌های مهاجرتی قرار گیرند.

برای بسیاری از لاتین تبارهای آمریکا، مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به همان اندازه خطرات سلامتی نگران کننده‌ای دارد که بیکاری نیز این قشر را به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باتوجه به نابرابری‌های اقتصادی که بر نابرابری‌های سلامتی سایه می‌افکند، کارگران لاتین تبار که بیش از همه به بیمه سلامت و مزایای دولتی نیازمند هستند، به میزان کمتری به آن دست می‌یابند.

لاتین تبارها بالاترین جمعیت بیمه نشده در میان گروه‌های قومی – نژادی در آمریکا را تشکیل می‌دهند.

همچنین تنها ۳۸ درصد از لاتین تبارهای شاغل در مشاغل کم درآمد، از پوشش سلامت برخوردار هستند.

سیاست‌های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، مهاجران لاتین تبار را از استفاده از بیمه سلامت و مزایای دولتی دلسرد کرده است.

این افراد نگرانند که با وجود شیوع کرونا در آمریکا، در صورت درخواست کمک در رصد مقام‌های مهاجرتی قرار گرفته و یا حتی از فرزندانشان جدا شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.