«قاسم خان سوری» روز شنبه در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان در نشست اتاق بازرگانی و تجارت این شهر با حضور «محمد رفیعی» سرکنسول ایران در کویته شرکت کرد. 

در این نشست که برای قدردانی از سرکنسول ایران در پایان مأموریت دیپلماتیک وی در شهر کویته برگزار شد، شرکت کنندگان بر اهمیت توسعه روابط میان ایران و پاکستان به ویژه استان‌های همجوار مرزی و حمایت از تقویت تجارت مرزی دو کشور تأکید کردند. 
مسؤولان پاکستانی موضوعات مربوط به انسداد مرز رسمی دو کشور به دلیل مدیریت شیوع کرونا، حضور بیش از یکهزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون تجاری ایران و پاکستان در گذرگاه مشترک مرزی میرجاوه (تفتان) که منتظر گشایش مرز هستند را مطرح کردند و نایب رئیس مجلس پاکستان نیز قول پیگیری فوری آن با مقامات دولت فدرال در اسلام‌آباد و رسیدگی سریع برای حل مسائل مربوطه را داد. 


همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای مصوبات پارلمانی در جهت گسترش مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ارائه شد که با حضور نمایندگان ایالت بلوچستان در مجالس سنا و ملی در اسلام آباد و با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی کویته تشکیل شود تا پیشنهادات تجار پاکستانی برای افزایش مراودات با جمهوری اسلامی ایران ایران در آن کمتیه مطرح و سپس برای تصویب به صحن علنی مجلس پاکستان ارائه شود. 
نایب رئیس مجلس پاکستان گفت: روابط تاریخی، برادرانه و مشترکات دینی و اجتماعی میان پاکستان و کشور دوست و برادر ایران برقرار است. 
وی اظهار کرد: دولت فعلی پاکستان مصمم به تقویت روابط با کشورهای جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و درصدد گشایش فصل جدید در مناسبات تجاری و بازرگانی میان دو کشور است. 
قاسم خان سوری با قدردانی از خدمات و تلاش‌های محمد رفیعی سرکنسول ایران در تقویت مناسبات همه جانبه میان دو کشور به ویژه کمک به توسعه روابط میان استان‌های همجوار مرزی، گفت: اتاق‌های بازرگانی و تجارت دو کشور، جامعه کسب و کار، صادرکنندگان و واردکنندگان نیز نقش اساسی برای توسعه این همکاری‌ها برعهده دارند. 
وی، تحریم‌های ضدایرانی را یکی از موانع در مسیر تقویت بیش از پیش مناسبات تجاری ایران و پاکستان و همچنین عدم برقراری کانال بانکی توصیف کرد و افزود: پاکستان به رغم این مسائل از هیچ اقدامی برای تقویت همکاری‌ها با ایران به ویژه در حوزه تجارت مرزی دریغ نخواهد کرد. 
نایب رئیس مجلس پاکستان تأکید کرد: این کشور با همکاری نزدیک ایران اهداف مشترک تجاری را حاصل خواهد کرد و دولت اسلام آباد برای این مهم از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند. 
در این نشست «غلام فاروق خلجی» رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کویته، «بدرالدین کاکر» نایب رئیس اتاق و «دوستین خان جمالدینی» معاون وزارت دامداری و کشاورزی ایالت بلوچستان از تلاش‌های سرکنسول جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.