علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت اظهار داشت: انتظار می رفت که امروز تراکم کمی بیشتر از روزهای دیگر باشد و ما رصد دقیقی با کمک رسانه‌ها انجام دادیم تا ببینیم نقاط ضعف در اجرای طرح فاصله گذاری چیست.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت باید خطر را خیلی سریع و بی پرده گوشزد کند و ما سماجت خاص نیز داریم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم و همه اصناف و سازمان های دولتی و غیر دولتی باید به دنبال راهکار لازم درخصوص ساعت فعالیت باشند، افزود: امیدواریم مثل همیشه شهرداری تهران خیلی سریع برای کاهش تراکم موجود در مترو و اتوبوس کمک کند.

حق دوست بیان داشت: پیشنهاد تغییر ساعت کاری داده شده و بزودی حتما اجرایی خواهد شد.

وی متذکر شد: همه باید بدانیم که هیچ کس آینده این ویروس را در ایران و دنیا نمی تواند پیش بینی کند و رفتار آن کاملا متفاوت است. البته خدا را شکر می کنیم خوب توانستیم کنترل کنیم و وقتی آمار جهانی واضح تر شد، مشخص می شود و وضعیت مدیریت این بیماری در ایران نمره قابل قبولی خواهد گرفت.

معاون آموزشی وزیر بهداشت  ابراز داشت: هر چه ازدحام بیشتر باشد و افراد بیشتری در کنار هم و مدت زیادتری باشند این نقاط پرخطرتر است و هرچه شاخص‌ها بالاتر باشد، باید بازگشایی کار آن اصناف را عقب‌تر بیندازیم و که در نقشه‌ها و سناریوها آمده است.

حق دوست خاطر نشان کرد: فکر می کنم فردا جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد و موضوع تغییر ساعت کار فردا یکی از داغ ترین موضوعاتی است که در آن جلسه باید بررسی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.