مهدی شرفی با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد دانش‌آموزان می‌توانند از شاد استفاده کنند گفت: برای آنهایی که توان مالی تهیه ابزار مورد نیاز را ندارند، راهکار کمکی داریم و آنها را تجهیز خواهیم کرد؛ به این ماجرا وارد شده‌ایم و در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم و با همراهی مجموعه‌هایی که می‌توانند کمک کنند، ابزار لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهیم داد و این دانش‌آموزان را هم تحت پوشش قرار می‌دهیم.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا دو روز آینده جامعه دانش‌آموزانی که موفق به استفاده از شاد می‌شوند، شناسایی خواهند شد، ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم که حدود ۹ میلیون نفر شاد را نصب کرده‌اند و می‌توانیم با استفاده از نهادهایی که وجود دارند، افراد محروم را شناسایی و از آنها حمایت کنیم.

وی درباره ورود دانش‌آموزان اتباع خارجی به شبکه شاد گفت: آنها مانند دانش‌آموزان ایرانی هستند و می‌توانند ثبت‌نام کنند و از کدی که برای آنها کارنامه صادر می‌شود برای ثبت‌نام در شاد استفاده کنند.

شرفی در پایان متذکر شد: هم‌اکنون شاد یک ابزار آموزشی است و بعد از بازگشایی مدارس ابزار کمک آموزشی خواهد شد و در ادامه ابزارهای کمک آموزشی که معلم در مدارس می‌تواند از آن استفاده کند به آن اضافه خواهد شد و در تعطیلاتی همچون آلودگی هوا یا بارش برف دیگر نگران تعطیلی کلاس‌های درس نیستیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.