یونهاپ روز یکشنبه گزارش کرد ترامپ در یک نشست خبری بدون اشاره به جزییات این یاداشت اظهار کرد: «این یک یادداشت خوب بود فکر می کنم ما خوب کار می کنیم».

از زمانی که نشست فوریه ۲۰۱۹ بین ترامپ و کیم در هانوی ویتنام بدون توافق به پایان رسید دو کشور در مذاکرات مربوط به هسته ای سازی پیشرفتی نداشته اند اما رهبران دو کشور مکاتبات شخصی خود را حفظ کرده اند ترامپ ماه گذشته نامه ای به کیم ارسال کرد و به او گفت حاضر است در مبارزه با کرونا به کشورش کمک کند.

رییس جمهوری آمریکا افزود: می بینم که آنها موشک های برد کوتاه آزمایش می کنند مدت ها است که این کار را می کنند.

یونهاپ گزارش کرده است ترامپ بار دیگر آزمایش های موشکی کوتاه برد کره شمالی را نادیده گرفته است در اوایل هفته جاری، کره شمالی موشک های کروز و موشک های هوا به زمین به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

ترامپ گفت: «من رابطه خوبی با کیم دارم» اگر ترامپ بعنوان رئیس جمهور انتخاب نشده بود اکنون آمریکا با کره شمالی در حال جنگ بود.

وی ادامه داد: «ما با کره شمالی خوب کار می کنیم، خوب است ما خواهیم دید که چگونه این کار به پایان می رسد».

ترامپ منتقدان خود را به دلیل این ادعا که وی بدون اینکه دستاوردی کسب کرده باشد در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سه نشست با کیم برگزار کرده است سرزنش کرد و آنها را «مردم احمق» خواند.

رییس جمهوری آمریکا افزود: چین هم از اجرای تحریم های بین المللی علیه پیونگ یانگ حمایت و آن را رعایت کرده است هم اکنون نیز مرز دو کشور بسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.