حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: لازم می‌دانم از ملت فهیم و بزرگ ایران تشکر کنم به خاطر این که از ۲۳ فروردین کسب و کارهای آنهایی که کم ریسک بود در استان‌های مختلف شروع به فعالیت کردند و در  تهران از دیروز این فعالیت را شروع کرد.

وی ادامه داد: برای ما مهم بود که آیا همکاری مردم کامل یا ناقص است. در مجموع در گزارشی که دیروز و امروز داشتیم، مردم و کسبه در این زمینه بسیار کمک کردند و پروتکل‌ها را مراعات کردند.

اهم اظهارات رئیس دولت دوازدهم را بخوانید؛

*دلیل آن است که هیچ هجومی در مسئله مبتلا شدن یا بیمارستان نداشتیم. این معنایش این نیست که موضوع کرونا تمام شده یا رعایت نکنیم این موفقیت ما به خاطر مراعات مردم و کسبه است.

*از کادر درمانی بسیار تشکر کنیم که شبانه روز در بیمارستان‌های مختلف و در غربالگری‌ها و برنامه‌هایی که دارند تلاش می کنند و آمار آنها در این روزهای اخیر هر روز خوشحال کننده‌تر بوده است. هم بستری‌ها کمتر شدند و هم بستری‌هایی که حالشان خطرناک است نسبت به قبل کمتر شده است و هم آنهایی که جزو فوتی‌ها بودند مقداری کاهش پیدا کردند که همه اینها برای ما بسیار مغتنم است که هم مردم مراعات کردند و هم کادر درمانی با تمام توان تلاش کرد.

*اماکن مقدس و مساجد تا نیمه اردیبهشت بازگشایی نخواهد شد.

*شروع به کار مشاغل با متوسط ریسک مثل مغازه‌داران پاساژها فعایت خود را از اول اردیبهشت آغاز کنند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.