حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت بازگشایی اماکن مقدس در ماه رمضان گفت:یکی از شرایطی که برای ما سخت‌تر کرده و شاید برای همه مسلمانان چنین باشد، ماه مبارک رمضان است که پیش رو داریم. خیلی روی این فکر شده که چه باید بکنیم. مسجد چون جزو مکان‌هایی است که در آن تجمع می‌شود و همیشه برای ما جاذبه دارد و در ماه رمضان جاذبه‌اش بیشتر می‌شود و اماکن مقدس هم همینطور. ناچاریم به مردم بگوییم شرایط قبلی را همچنان تا نیمه اردیبهشت ادامه می‌دهیم نیمه اردیبهشت باز جلساتی برگزار می‌کنیم و شرایط کشور را در نظر می‌گیریم و اگر توانستیم تصمیمات جدیدی اتخاذ کنیم، اطلاع داده می‌شود.

وی از مردم خواست به خاطر این شرایط حتما راز و نیاز فردی خیلی عمیق‌تر و بهتر از گذشته داشته باشند، چون راز و نیاز جمعی نداریم. دل‌های مردم سوخته است و خدا دعای مردم را مستجاب می‌کند

روحانی خاطرنشان کرد: از آنجا که در ماه رمضان مراسم تجمع و افطاری نداریم، همه به یاری مردم نیازمند بشتابند و مال و کالاها و اجناس مورد نیاز را به آنان هدیه دهند تا مشکلات اقشار آسیب پذیر کمتر شود. مردم کمک‌های خوبی در این ایام چه برای کسب و کار چه برای کمک به نیازمندان شروع کرده‌اند. بخش دولتی و خصوصی و مردم خیر بار سنگینی را بر دوش دارند و امیدواریم از این مشکلات عبور کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.