رضا شاه‌منصوری درباره نشست نمایندگان باشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با دستور نبی، نشستی درباره پرونده‌های خارجی باشگاه‌ها داشتیم که فدراسیون بیشتر موضع حمایتی داشت. نبی دغدغه‌های باشگاه‌ها را جویا شد که امیدوارم این پرونده‌ها حل شوند.

وی درباره پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من نباید در این باره حرف بزنم و فدراسیون پیش‌تر اظهارنظر کرده است. بحثی مطرح شد که فردی به نام دلیشت وکیل فدراسیون است که گفتم این‌گونه نیست. زمانی که بهاروند به فدراسیون آمد، رویه خوبی ایجاد شد که آنهم ایجاد روحیه تیمی و کارگروهی در موضوعات حقوقی بود.

عضو تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس، مسائل حقوقی را مهمترین مشکل فدراسیون دانست و بیان کرد: ما چند جلسه درباره این پرونده داشتیم. رویکرد سابق فدراسیون، استفاده از وکلای خارجی بود، اما حل پرونده‌های مشابه ویلموتس در توان وکلای ایرانی هست.

شاه‌منصوری در ادامه افزود: برای هدایت پرونده ویلموتس با گزینه‌های مختلفی از جمله مارکوس موتا، وکیل پیشین تیم ملی برزیل صحبت شده بود که آن‌ها حق‌الوکاله نجومی می‌خواستند. دلیشت کنار تیمی که من و فغانپور عضور آن هستیم فعالیت می‌کند و مستقلاً حق هیچ اقدامی در این پرونده ندارد. همه تشریفات دادرسی باید از فدراسیون فوتبال انجام شود و دلیشت مستقلاً وکیل فدراسیون نیست.

وی درباره وقفه در صدور نتیجه پرونده ویلموتس با تعطیلی فیفا خاطرنشان کرد: رویه فیفا این‌گونه است که دفاعیات را در هر دعوی از طرفین می‌گیرد و سپس به آن رسیدگی می‌کند. بیشتر کارکنان فیفا دورکاری می‌کنند که در رسیدگی به پرونده‌ها تأخیر ایجاد شد. ما دعوای متقابلی علیه ویلموتس مطرح کردیم که ۱۸ یا ۱۹ آوریل مهلت پاسخگویی طرف مقابل بود. وکیل ویلموتس هم تقاضای تمدید زمان پاسخگویی داشت.

عضو تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به برخی اظهارنظرهای مدیران فدراسیون درباره پیروزی قطعی طرف ایرانی گفت: من موضع فدراسیون را ندارم و روابط عمومی فدراسیون درباره موضع آن توضیح می‌دهد. یکی از بهترین دفاع‌ها در پرونده ویلموتس بود و اتفاق نادری رخ داد. به نظرم ان‌شاءالله پیروزی در پرونده ویلموتس دور از ذهن نیست.

شاه‌منصوری درباره ارسال مدارک فدراسیون به فدراسیون جهانی فوتبال بیان کرد: ما مدارک و نیز لایحه‌ای بسیار قوی با تنظیم اساتید حوزه حقوقی به فیفا در ایران ارسال کردیم. فکر می‌کنم پرونده ویلموتس، فتح بابی می‌شود تا شاهد پیروزی در احکام حقوقی باشیم.

وی درباره شکایت کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال برای دریافت پاداش سومی جام ملت‌های آسیا گفت: من در جریان این موضوع نیستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.