دیه‌گو مارادونا در گفت‌وگو با روزنامه الاتحاد امارات اظهار داشت: از همه ورزشکاران در سراسر جهان درخواست می‌کنم مشغول تمرین کردن و دعا باشند. ما برابر چالش بزرگی قرار گرفته‌ایم که آن را برای اولین بار در کره زمین تجربه می‌کنیم. امیدوارم ورزشکاران در این روزهای سخت با تمام وجود در کنار ملت‌های خودشان باشند.

مارادونا اضافه کرد: این برای اولین بار است که از زمان آغاز قرنطینه با یک رسانه گفت‌وگو می‌کنم، چرا که وقتی در امارات بودم روزنامه الاتحاد از من حمایت می‌کرد. روزهایی که در این کشور سپری کردم فراموش نمی‌کنم و دوست دارم باز هم به امارات بازگردم.

وی همچنین درباره شرایط خودش گفت: در این وضعیت سختی که برای مردم جهان ایجاد شده من هم در قرنطینه خانگی و در خانه خودم هستم. من در خانه خودم هستم و با کسی ملاقات نمی‌کنم به جز پزشک اختصاصی و مربی بدنسازم. قوانینی از سوی رئیس جمهور وضع شده و از همه مردم می‌خواهم که در این موقعیت به قوانین احترام بگذارند تا زمانی که این بیماری از بین برود. به رئیس جمهور نامه‌ای نوشتم و به او اعلام کردم کاپیتان آرژانتین در کنار شماست تا از این بحران عبور کنیم و از هر تصمیم و قانونی که برای حفاظت از  سلامتی مردم آرژانتین در نظر گرفتید، حمایت می‌کنیم.

مارادونا گفت: از مسئولان باشگاه خیمناسیا هم درخواست کردم هرطور که می‌خواهند از دستمزد من کم کنند، اما چیزی از قرارداد بازیکنان کاهش پیدا نکند، چون آنها گناهی ندارند. من خودم بازیکن بودم و بعد از خداحافظی همیشه از حقوق آنها دفاع می‌کنم. بازیکنان به دنبال شاد کردن مردم و انجام وظیفه خودشان هستند. امیدوارم به زودی شاهد بازگشت فوتبال در سراسر جهان باشیم، چون حالا سخت‌ترین شرایط زندگی را سپری می‌کنیم. بعد از این بحران دنیای متفاوتی را خواهیم دید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.