به گزارش روز یکشنبه پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم، سلطان عمان در متن پیام تبریک خود ابراز امیدواری کرد که ملت سوریه به تمامی اهداف خود در مسیر ثبات، پیشرفت و شکوفایی دست پیدا کند.

سلطان هیثم اوایل سال جاری میلادی و پس از رسیدن به سلطنت نیز با ارسال نامه‌ای به رییس جمهوری سوریه از دولت این کشور بابت ابراز همدردی در مرگ «قابوس بن سعید» سلطان فقید عمان قدردانی کرده بود.

«محمد ولد الغزوانی» رییس جمهوری موریتانی دیگر رهبر عربی است که با ارسال پیام تبریکی به بشار اسد روز ملی سوریه را به دولت و ملت این کشور تبریک گفته است.

پس از آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ و در حالی که بسیاری از دولت‌های عربی منطقه به حمایت از مخالفان بشار اسد اعم از معارضان و گروه‌های تروریستی برآمدند، کشور پادشاهی عمان از همان روزهای آغازین بحران سوریه مخالفت خود را با اقدامات مسلحانه جهت براندازی دولت سوریه اعلام و به حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه تمایل داشت.

در همین راستا و برخلاف سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، سفارت این کشور همچنان در دمشق باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان پس از آغاز بحران سوریه تاکنون در چند نوبت به دمشق سفر و با رییس جمهوری سوریه ملاقات کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.