وام یک میلیونی کرونا از پنجشنبه واریز می شود

حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفتگو تلویزیونی درباره آخرین جزئیات از پرداخت وام یک میلیونی کرونا اظهار کرد: فقط کسانی که در فهرست یارانه بگیران هستند می‌توانند وام یک میلیون تومانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه باید با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است کد ملی سرپرست خانوار به کد ۶۳۶۹ ارسال شود، افزود: این به معنای آن است که من متقاضی دریافت این وام هستم و شما می‌توانید اقساط این وام را از یارانه من کسر کنید.

میرزایی درباره علت ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: ازدحام مردم به دلیل رایگان شدن سیم کارت بود، اما اپراتورها از دیروز سیم کارت‌ها را به صورت رایگان و آنلاین به فروش رساندند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با بیان اینکه مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی تمدید شد و تا یکشنبه هفته آینده فرصت باقی است، گفت: افرادی که تا ۳۱ فروردین ماه ثبت نام خود را انجام دهند، ۴ اردیبهشت ماه وام یک میلیون تومانی را دریافت می‌کنند و افرادی که تا یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ثبت نام کنند تا ۱۱ اردیبهشت وام خود را دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بعد از ارسال کد ملی هیچ کار دیگری لازم نیست افراد انجام دهند و ما بعد از دریافت پیامک از آن‌ها احراز هویت می‌کنیم و کد ملی و شماره تلفن را مطابقت می‌دهیم و پرداخت وام انجام می‌شود.

میرزایی گفت: بنابر آنچه که در دولت مصوب شد، ۴ میلیون خانوار جزء اقشار خاص محسوب می‌شوند که یکی از این گروه‌ها زنان سرپرست خانوار هستند، این افراد اگر تعداد خانواده‌شان یک نفره باشد یک میلیون تومان وام دریافت می‌کنند و اگر تعداد اعضای خانواده‌شان ۲ تا ۳ نفره باشد ۵۰۰ هزار تومان بیشتر و اگر ۴ نفره یا بیشتر باشند ۱ میلیون اضافه‌تر می‌گیرند.

میرزایی درباره مشمولان بسته معیشتی که وام یک میلیونی را دریافت می‌کنند، گفت: افرادی که تا این لحظه جزء لیست دریافت کنندگان بسته معیشتی بودند حتماً در لیست یارانه‌بگیران نیز قرار داشتند، پس وام یک میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: شناسایی افرادی که درآمد ثابت، شغل، خودرو، مسکن نداشتند و از لحاظ شاخص‌های مالی در پایین‌ترین دهک قرار داشتند برای دریافت بسته معیشتی کرونا با رقم ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان صورت گرفت و لیست آن‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده شد و آن‌ها نیز در حال پرداخت این بسته معیشتی به این افراد هستند.

میرزایی تصریح کرد: درست است که ما شماره حساب سرپرستان خانوارها را در اختیار داشتیم و هر ماه یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شد، اما برخی از سرپرستان خانوار متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی نبودند، پس ما نمی‌توانستیم بدون اجازه سرپرستان خانوار وام را واریز کنیم و اقساط را از حساب آن‌ها کسر کنیم و پس افراد باید اعلام کنند که ما وام را می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا اضافه کرد: متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی پس از پذیرش شرایط باید با سیم کارتی که به نام خود سرپرست خانوار است اعلام کنند که شرایط را می‌پذیرند تا وام را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سیم کارت مانند یک حساب بانکی و متعلق به خود فرد است، خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت سیم‌کارت از مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.