سایت شبکه العربیه گزارش داد، شیخ صباح آل احمد آل جابر الصباح، امیر کویت با بیان این‌که کشورش با آغاز بازگشت شهروندان کویتی از خارج پیش از فرارسیدن ماه رمضان، جوی ازشادمانی و سرور زایدالوصف را تجربه می‌کند، توضیح داد که دولت با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش‌های زیادی را برای بازگشت همه شهروندان انجام داده است.

امیر کویت در سخنرانی امروز خود افزود: شهروندانی که از خارج از کشور باز می‌گردند باید مقررات قرنطینه را رعایت کرده و همچنین تعهد پایدار به دستورالعمل‌های صادر شده از سوی مقامات ذیربط برای کنترل این ویروس، داشته باشند زیرا کویت بدون پایبندی به تدابیر بهداشتی، به موفقیت دست نخواهد یافت.

شیخ دکتر ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت، ورود نخستین پرواز برای تخلیه شهروندان کویتی از خارج از کشور به دبی را تأیید کرد و امروز ۱۹ آوریل، در توییتی در حساب کاربری رسمی خود اظهار کرد: اولین پرواز حامل شهروندان کویتی از خارج، ساعت هفت صبح در دبی به زمین نشست و کویت این پروازها را برای تخلیه شهروندان خود از خارج کشور، پی خواهد گرفت.

قابل توجه است که نخستین پروازها برای تخلیه شهروندان کویتی از خارج از کشور، به بیمارانی تخصیص یافت که نیازی به تخت پزشکی و همراهان نداشتند. این پروازها همچنین شامل گردشگران و کارمندان در ماموریت‌های ویژه شد و روند تخلیه تا هفتم ماه مه آینده، ادامه دارد.

اداره کل گمرکات با صدور بخشنامه‌ای، همه بنادر کویت را ملزم به اجرای تدابیر سخت‌گیرانه در مورد کشتی‌های حامل مواد غذایی به این کشور کرد که در حقیقت بخشی از تلاش‌های دولت برای جلوگیری از پاندمیک کرونا (کووید- ۱۹) است.

این بخشنامه بر اختصاص دادن تیم‌های کاری برای حضور در کشتی‌های بازرگانی به منظور معاینه خدمه کشتی و حصول اطمینان از نبود موارد ابتلاء یا افراد ناقل کرونا در کشتی و منحصر ساختن اعطای مجوز ورود به کشتی‌های پولادین (و نه کشتی‌های چوبی)، تاکید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.