تاکنون براساس اعلام منابع رسمی در کابل نتیجه آزمایش کرونای حداقل ۴۰ نفر از کارمندان ارگ ریاست جمهوری افغانستان در کابل مثبت بوده است.

این امر اشرف‌غنی را مجبور کرده است که خود را قرنطینه کند و از طریق کنفرانس ویدئویی در جلسات شرکت کند.

تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه اشرف غنی نیز به بیماری کرونا مبتلا شده، وجود ندارد و مشخص نیست که از او تست کرونا گرفته شده است یا خیر!

با این حال نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از مقامات ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان نوشت؛ بیشتر افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده در بخش اداری دفتر رئیس‌جمهور، شورای امنیت ملی و دفتر اشرف‌غنی کار می‌کنند.

یک مقام ارشد دیگر در کابل نیز در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرد افراد مبتلا به قرنطینه فرستاده شده‌اند.

از سوی دیگر رویترز گزارش داد که به نظر می‌رسد به احتمال زیاد یک سند منبع آلودگی در ارگ باشد، اما نمی توان آن را کاملا تأیید کرد.

رویترز در ادامه نوشته است: غنی نیز علاقه فراوانی به خواندن دارد و بیشتر وقت خود را به خواندن اسناد و مدارک حکومتی می‌گذراند و اغلب مقالات استراتژی تهیه شده توسط مقامات خود را بازنویسی می‌کند!

غنی 70 ساله که ده ها سال قبل بخش زیادی از معده خود را به دلیل ابتلا به سرطان از دست داده در هفته‌های اخیر خود را در قرنطینه نگه داشته و بیشتر کارهای خود را از طریق کنفرانس ویدئویی انجام داده است.

در افغانستان کمتر از هزار مورد ویروس کرونا گزارش شده است، اما به گفته مقامات این تعداد قطعاً بیشتر است زیرا آزمایشات بسیار محدود بوده است.

افغانستان تاکنون تنها حدود 7 هزار آزمایش انجام داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.