علی ربیعی سخنگوی دولت، در نشست خبری در ساختمان ریاست جمهوری، گفت: هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت کشور به‌ویژه به کادر درمانی که در حوزه سلامت جان و روان فعالیت دارند تبریک می گویم، امسال این هفته برای ما بار معنایی بیشتری دارد هیچ سالی مثل امسال درک غنی از سلامت نداشتیم.

سخنگوی دولت افزود: جامعه توامان به سلامت تن و روان نیاز دارد که این دو عامل پیشرفت جامعه خواهد بود، در نگاه دولت، سلامت و کرامت، سلامت و عدالت و کیفیت زندگی مفاهیم به هم پیوسته هستند که در کنار هم معنا دارند، این بار قهرمانان و حماسه سازان از کف بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مجموعه عرصه پزشکی و پرستاری و بهیاری و کارگران که به خدمات مشغول هستند سر برکشیدند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا، مهر و ایلنا بخوانید؛

* امروز دولت با مساله سلامت انسان‌ها با همه ابعاد آن روبرو است. این نیازمند یک درد مشترک میان دولت، نخبگان و جامعه است.

* دولت باید با پیامدهای منفی کرونا از جمله بیکاری و رکود مبارزه کند اما آثار تحریم این مبارزه را سخت تر کرده است. هیچ جامعه کرونا زده ای در دنیا را سراغ نداریم که با چنین شرایط ظالمانه‌ای روبرو شده باشد. فاصله گذاری هوشمند راه حلی برای پاسخگویی چند جانبه به این بحران بوده که در ایران به صورت مضاعف با آن روبرو هستیم.

* ما باید مراقب سایر شئونات زندگی مردم هم باشیم. دولت یازدهم تحریم‌زدا و سلامت محور بود. در دولت داوزدهم هم مبارزه با کرونا محور اصلی سال‌های آخر دولت قرار گرفته است.

*  تلاش‌های دولت برای رفع تحریم ها هم در راستای سلامت حامعه است. دولت همزمان با مبارزه و تلاش برای رفع تحریم‌ها دست روی دست نگذاشته است و هر روز سیاست ها و برنامه‌ریزی های لازم را صورت می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.