بشار اسد رییس جمهور سوریه در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت وملت سوریه بخاطر جان باختگان  کرونا در ایران را ابرار داشت. 

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی بدیل  این شهید  در مبارزه ضد تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

 ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار داشت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریمهای ظالمانه علیه ملتها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی  و تاکید کرد با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

 ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته آقای پترسون نماینده دبیرکل سازمان  ملل در امور سوریه و مشورتهایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران،  ترکیه و سوریه به عنوان کشورهای ضامن روند استانه برگزار شود،  پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی،  تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور  گفتگو و تبادل نظر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.