به گزارش جروزالم پست، روز دوشنبه جلسه‌ای که میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، رهبر حزب آبی و سفید اسرائیل در محل اقامت نتانیاهو شکل گرفت، پس از ۹۰ دقیقه بی‌نتیجه به اتمام رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیدار امروز در حالی بی‌سرانجام به پایان رسیده که گانتز و نتانیاهو همچنان بر سر «کمیته انتصابات قضایی» اختلاف و با هم نظرات مخالفی دارند.

گانتز پس از خروج از محل اقامت نتانیاهو و بی‌نتیجه ماندن این جلسه به کِنِسِت (پارلمان رژیم صهیونیستی) رفته تا مقدمات طرحی که مانع نخست‌وزیری مجدد نتانیاهو می‌شود را فراهم و آن را به مرحله تصویب برساند.

سه‌شنبه گذشته نیز نشست این دو بدون نتیجه پایان یافته بود. 

این مسئله در حالی رخ داد که روز گذشته خبری مبنی بر نزدیک شدن حزب آبی و سفید به ریاست بنی گانتز و حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو به توافق منتشر شده و احتمال می‌رفت آن‌ها توافق را نهایی کنند.

پیش از این آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنا خطاب به بنی‌گانتز اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو به هیچ توافقی برای تشکیل کابینه ائتلافی تن نخواهد داد.

نتانیاهو نیز از تلاش خود برای شکل‌گیری یک کابینه ائتلافی خبر داده و مدعی شده بود سایر احزاب در این فرآیند کارشکنی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.