طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، تا روز گذشته (دوشنبه)، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا با افزایش یکهزار و ۴۱۷ مورد فوتی جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته، به ۴۲ هزار و ۳۳۵ نفر افزایش یافت.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۲۴ هزار و ۸۵۹ مورد جدید به مجموع مبتلایان به ویروس جدید «کووید-۱۹» در ایالات متحده‌ آمریکا افزوده شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۷۸۷ هزار و ۳۷۰ نفر برسد.

طبق این گزارش، مجموع آمار ارائه شده مربوط به ۵۰ ایالت آمریکا، منطقه کلمبیا و دیگر قلمروهای آمریکا و تمامی آنهایی می‌شود که از کشورهای دیگر به ایالات متحده آمریکا بازگشته‌اند و نیویورک همچنان با ۱۴ هزار و ۶۰۴ مورد فوتی و ۶۳۳ هزار و ۸۶۱ مورد ابتلا همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می شود.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را ۷۹۲ هزار و ۹۱۳ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را تا روز گذشته (دوشنبه)، ۴۲ هزار و ۵۱۷ نفر گزارش کرد.

طبق این گزارش، تا روز گذشته، مجموع دو میلیون ۴۸۱ هزار و ۸۶۶ نفر در سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند که ۱۷۰ هزار و ۴۵۵ نفر نیز جان خود را از دست داده و ۶۵۱ هزار و ۵۴۲ نفر نیز در مجموع بهبودی یافته‌اند. 

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان را دارد و بعد از آن اسپانیا با ۲۰۰ هزار و ۲۱۰ مورد ابتلا و ۲۰ هزا رو ۸۵۲ مورد فوتی و ایتالیا با ۱۸ هزار و ۲۲۸ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۱۱۴ هزار مورد فوتی، بیشترین آمار مبتلایان به ویروس ناشناخته کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.