«سایمون کاونی» در پاسخ به نامه سفیر ایران در دوبلین که خواستار نادیده گرفتن و عدم اجرای تحریم‌های غیرقانونی آمریکا شده بود، افزود: ایرلند به طور کامل از موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص لزوم تجارت قانونی با ایران حمایت و بر لزوم عادی سازی تجارت کالاهایی که برای حیات و سلامت انسان‌ها ضرورت دارد تاکید می‌کند. 

وی اعلام کرد که اتحادیه اروپا  هفته‌های آینده اقداماتی را در این زمینه خواهد داد. 

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین تأکید کرد، موضع رسمی دوبلین این است که بیماری کووید-۱۹ مربوط به سلامت همه ما انسان‌هاست و ایرلند به هیچ وجه تمایل ندارد که این موضوع سیاسی شود.

کاونی تصریح کرد: ایرلند از هر فرصتی برای تداوم ارتباطات سازنده با ایران استفاده خواهد کرد و از تجارت کالاهای حیاتی با ایران حمایت می کند.

وی اظهار داشت: «ایرلند و اتحادیه اروپا همواره از سیاست تعامل با ایران حمایت کرده و به این سیاست به‌ویژه در روزهای پرچالش کنونی پایبند هستند.»

 «مسعود اسلامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین، چندی پیش در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و تجارت و شماری از مقام‌های سیاسی و پارلمانی جمهوری ایرلند خواستار نادیده گرفتن و عدم اجرای تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به‌ویژه در شرایط سخت و همه‌گیری بیماری کرونا شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.