عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، درباره حضور امروز در جلسه کمیسیون بودجه اظهار کرد: همه اعضای کمیسیون از گزارش دیوان محاسبات حمایت کردند، اما به کمیته محاسبات عمومی کمیسیون مأموریت داده شد تا با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور که متولی تفریغ بودجه است، در همه موارد به خصوص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ هزار تومانی تحقیق کرده و نتیجه را نهایتا تا دو هفته آینده اعلام کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در مدت زمان دو هفته تمامی دستگاه‌ها می‌توانند مدارک خود را ارائه کنند و دیوان محاسبات نیز مستندات و دلایل خود را ارائه خواهد کرد تا کمیسیون بودجه به جمع بندی برسد و نتیجه را اعلام کند.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره عوارض فروش سیگار و مبلغ ۸۸۰ میلیاردی آن و دلیل حذف رقم آن از گزارش دیوان محاسبات گفت: ما در مورد تفریق سیگار و تفاوت عوارض پیشنهادی را برای مواردی که در داخل مونتاژ و با برند خارجی عرضه می‌شود یا وارد می‌شوند ارائه کردیم که خوشبختانه کمیسیون بودجه برای سال ۹۹ آن را اصلاح کرد.

آذر درباره حذف رقم آن از گزارش دیوان محاسبات خاظر نشان کرد: اگر در گزارش تفریغ وجود نداشته یعنی ایرادی هم نداشته، ما فقط در مورد تفاوت نرخ‌ها گزارش را ارائه کردیم.

لازم به ذکر است هفته پیش رئیس دیوان محاسبات اعلام کرده بود بیش از 4 میلیون دلار از ارز 4 هزار و 200 تومانی به خزانه بر نگشته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.