به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» با اشاره به افزایش مدت اقامت بیماران بستری کرونا، اظهار کرد: این مهم نشان دهنده تغییر الگوی متفاوت بیماری کووید ۱۹ است.

زالی با بیان اینکه امروز ۳۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در بخش های عادی و ۸۸ مورد جدید در بخش های ویژه  بیمارستان های تهران بستری شدند، خاطرنشان کرد: در بخش مراجعان کلی به بخش های بهداشتی و درمانی شاهد ۶ درصد رشد عمومی و در بیمارانی که در بخش های ویژه و عادی بستری شدند نیز به ترتیب یک و ۶ درصد رشد داشته ایم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از ترخیص ۵۲۱ بیمار بهبود یافته از کرونا در بیمارستان های تهران خبر داد و  افزود: مدت اقامت بیماران افزایش یافته که نشان دهنده الگوی متفاوت بستری بیماران است.

زالی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تغییر الگوی رفتاری زندگی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، چهره زندگی مردم در کلانشهرها متفاوت خواهد شد و مردم غالبا زندگی شبانه را تجربه می کنند.

وی توضیح داد: ماه مبارک رمضان و فاصله بین افطار تا سحر فرصت مناسبی برای تغییر روند ترددها است به شکلی که پیشنهاد  می‌کنیم برخی مشاعل تولیدی، توزیعی و صنعتی که با مراجعان در ارتباط نیستند در ساعات اولیه صبح از منزل خارج نشوند. این اقدام در کاهش میزان ترددها، بار ترافیک و حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

زالی، دورکاری، استفاده از خدمات دولت الکترونیک و پتانسیل فضای مجازی را بهترین راهبرد برای کاهش ترددها و حضور فیزیکی مردم و کارکنان دولت برای ریشه کنی کرونا دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.