اکنون می‌توان نام‌های سرگیجه‌آورتری را به عنوان خودروهای پلیس در کشورهای مختلف دنیا نیز پیدا نمود. به عنوان مثال لایکان هایپراسپرت، فراری F۱۲، نیسان GT-R، پورشه ۹۱۱ توربو، لامبورگینی اوروس و … را می‌توان نام برد.

لامبورگینی اونتادور

در رتبه پنجم این سوپراسپرت دلربای ایتالیایی قرار دارد. خودرویی که با رنگ‌بندی سبز و سفید خود خیابان‌های گرم دوبی را درمی‌نوردد و برای گردشگران خارجی سوژه‌ای می‌شود برای عکاسی. این ایتالیایی با اصالت، با موتور ١٢ سیلندر خود که ۶٩٠ اسب بخار قدرت دارد مجالی برای فرار و قدرت گرفتن اندک متخلفان عاشق سرعت در دوبی نمی‌گذارد. این اونتادور جادویی در ٢.٩ ثانیه از صفر تا ۶٠ مایل را طی کرده و به نهایت سرعت ٢١٧ مایل یا ٣۵٠ کیلومتربرساعت نیز می‌رسد. حالا باید منتظر بود و دید کسی با خودرویش توان فرار از دست این سوپراسپرت پرقدرت را دارد یا خیر.

آئودی R۸ GTR

این آئودی دوست‌داشتنی و خاص توسط ABT تیونینگ شده و در اختیار پلیس آلمان قرار گرفته است. قطعاً حس این‌که در حین تخلف این غول سرکش در آینه خلافکاران ظاهر شود چندان برایشان خوشایند به نظر نمی‌رسد و شنیدن این خبر که این خودرو به خودروهای پلیس شهر اضافه شده دل‌پذیر نخواهد بود.

این آئودی برای افزایش عملکردش به مشخصات خودروهای اسپرت نزدیک شده است. استفاده از فیبرکربن در بعضی از قطعات برای کاهش وزن خودرو، صندلی‌های مسابقه‌ای Recaro، رنگ براق بدنه، چراغ‌های متمایز پلیس و موتور ١٠ سیلندر ۵.٢ لیتری با توان ۶١٢ اسب بخار که نزدیک به ١٠٠ اسب بخار از مدل استاندارد بالاتر است و صفر تا ۶٢ مایل را تنها در ٣.٢ ثانیه طی می‌کند، ازجمله تغییرات قابل ذکر در این ابرخودرو هستند. عواملی که در نهایت سبب رسیدن آن به جایگاه چهارم شده‌اند.

مرسدس بنز برابوس راکت CLS

یک آلمانی دیگر این بار از برند مرسدس بنز در رتبه سوم جای گرفته. پایه و اساس این خودرو همان مرسدس CLS است که نتیجه همکاری بین مجمع تیونرهای خودرو در آلمان و وزارتخانه ترافیک فدرال این کشور به‌شمار می‌رود. این خودرو بخشی از طرح معرفی و تولید خودروهای امن و قانونی دنیای تیونینگ است که در چارچوب قوانین کشور آلمان به تولید رسیده. این سمبل زیبایی بنز با ٧٢٠ اسب بخار قدرت و نهایت سرعت ٢٢٧ مایل‌برساعت که برای آن محدودکننده الکترونیکی تعبیه شده، هیچ خودرو پرسرعتی را بی‌نصیب نمی‌گذارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن را تحویل قانون می‌دهد.

بوگاتی ویرون

بعید است کسی در دنیا باشد که این ابرستاره را نشناسد و اسمش را نشنیده باشد. رتبه دوم هم به خودرویی ساخته شده از کشور آلمان می‌رسد که برای خیابان‌های تازه‌نفس دوبی تدارک دیده شده. این محصول پرزرق‌وبرق و سریع که نهایت سرعت آن به ۴۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد، شتاب صفر تا ۶٢ مایل را در ٢.۴۶ ثانیه طی می‌کند که برای یک خودرو پلیس واقعاً دیوانه کننده است. این خودرو نیز به‌مانند باقی سوپراسپرت‌های شهر دوبی بیش‌تر از کاربردی بودن آن برای نمایش تجمل کشور امارات در خیابان‌های پرهیاهوی دوبی حرکت می‌کند.

آستون مارتین One-۷۷

رتبه اول تمام احتمالات و پیش‌بینی‌ها را بر هم ریخت. کم‌تر کسی این احتمال را می‌داد که در مقابل رتبه اول نام بوگاتی ویرون افسانه‌ای حضور نداشته باشد، اما واقعیت چیز دیگری است. رتبه اول این رقابت در اختیار نماینده‌ای از کشور انگلستان است. وقتی بدانیم که از این خودرو خاص ۲ میلیون دلاری تنها ٧٧ مدل ساخته شده، بیش‌تر به جایگاه آن پی می‌بریم.

این خودرو ترکیبی از هنر طراحی و شکوه صنعت است که با هم درآمیخته شده و به نتیجه‌ای خیره‌کننده دست‌یافته و کم‌تر کسی می‌تواند آن را تحسین نکند و عاشقش نشود. خودرویی با نهایت سرعت ٢٢٠ مایل‌برساعت که توسط افسران اماراتی در خیابان‌های شهر رژه می‌رود و بعید است تا مدت‌ها آن‌ها را در به دام انداختن خودروهای خلافکاران به زحمت بیاندازد. البته همه طرفداران و خودرودوستان نیاز به یک فاصله گرفتن از این رده‌بندی دارند تا در کنار احساس با منطق خود نیز به این سوپراسپرت نادر بیش‌تر توجه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.