در جریان نشست علنی امروز مجلس و بررسی کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مصطفی کواکبیان از نمایندگانی بود که به عنوان موافق این طرح صحبت کرد. او گفت: من تأیید صلاحیت شدم و جزء رد صلاحیت‌ها نبودم و به این شکل نیست که همه نمایندگانی که این طرح را امضا کردند جزو رد صلاحیت‌ها هستند.

کواکبیان  خطاب به امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: شما در جایگاه هیأت رئیسه باید از حقوق نمایندگان دفاع کنید، این طرح برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده، چرا باید این نهاد در معرض انواع و اقسام بی‌حرمتی‌ها واقع شود؟

این نماینده تهران ادامه داد: ۱۲ عضو شورای نگهبان نمی‌توانند در عرض یک هفته ۶ هزار پرونده را بررسی کنند؛ چندین بار تذکر دادم که شورای نگهبان با بحث استانی شدن مخالف است.

وی ادامه داد: وقتی روزنامه کیهان می‌نویسد ۷۵ نماینده رد صلاحیت شده باید بلافاصله به دادگاه صالح معرفی شوند، آیا نباید این نمایندگان اقدامی انجام دهند؟چرا باید امثال روزنامه کیهان پیشاپیش آتش تهیه درست کنند که همه ۷۵ نفر رد صلاحیت را باید به دادگاه بسپارید.

این نماینده اصلاح طلب گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر است. جمعی از نمایندگان می‌گویند، ما کاری به شورای نگهبان نداریم اما کسانی که گزارش خلاف دادند باید محاکمه شده و شفافیت ایجاد شود.انتظار می‌رود شورای نگهبان برای دفاع از حقوق نمایندگان و مجلسی که باید در رأس امور باشد این طرح را تأیید کند و این طرح در جهت دفاع از حق‌الناس و شفافیت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.