ایشان مدتهاست که منتقدان برجام را کاسب تحریم! می‌نامند ولی «کاسب کرونا»! برای اولین بار است که مطرح می‌شود و البته‌، باز هم از زبان رئیس‌جمهور! و از سوی دیگر در آدرسی که از این واژه جدید ارائه می‌دهند، کاسبان کرونا، همان کاسبان تحریم هستند!

 تمامی اسناد و شواهد موجود -بدون استثناء- به وضوح حکایت از آن دارند که در ماجرای مذاکرات هسته‌ای و نتیجه فاجعه‌بار آن، یعنی برجام، حق با منتقدان بوده است و تمامی پیش‌بینی‌های آنان بی‌کم و کاست به واقعیت پیوسته و هشدارهایی که داده بودند و دولت محترم به آن توجهی نکرده بود هشدارهای بجا و دقیقی بوده است و در مقابل، وعده‌هایی که رئیس‌جمهور محترم داده بودند نه فقط بر زمین مانده و جامه عمل نپوشیده بلکه بسیاری از آن وعده‌ها و پیش‌بینی‌ها در عمل به عکس خود تبدیل شده اس ت. قرار بود در همان اولین روز اجرایی شدن برجام تمام تحریم‌ها ‫«بالمره» لغو شوند که نه تنها لغو نشد بلکه ده‌ها تحریم دیگر هم به آن اضافه شد. فرموده بودند، علاوه‌ بر چرخ سانتریفیوژها، باید چرخ معیشت مردم هم بچرخد که هر دو از چرخش افتاد! قرار بود برجام بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران -و نه فقط تاریخ انقلاب- باشد! ولی کتاب از دست داده‌های برجام به‌اندازه‌ای طولانی است که برای درک خسارت‌های آن «آب بحر کافی نیست که ‌تَر کُنی سر انگشت و صفحه بشماری»! و ده‌ها نمونه دیگر از بلاهایی که برجام بر سر ملت و نظام آوار کرده است.‬

اکنون باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید که آیا هیچ یک از این واقعیات تلخ قابل انکار است؟! و اگر نیست که نیست، چرا هنوز هم بر اشتباهات پیشین خود پای می‌فشارید و به جای قدردانی از منتقدان و یا دستکم پوزش از آنان، اصرار دارید آنها را کاسبان تحریم! بنامید؟!

کدام کاسب تحریمی را می‌توان یافت که برای لغو تحریم‌ها سر از پا نشناسد؟ و دولت محترم را به این علت که راه و رویه‌اش مانع لغو تحریم‌ها نیست مورد انتقاد قرار بدهد و همگان هم ببینند و شاهد باشند که حق با آنها بوده است؟ منتقدان کاسب تحریمند یا کسانی که به هشدارهای آنان توجهی نکرده وبر شمار تحریم‌ها افزودند؟!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.