العربیه گزارش داد، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت: «چین اطلاعات مربوط به کرونا را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کرد.»

پمپئو افزود: «چین هنوز اطلاعات کافی درباره آغاز و انتشار کرونا در اختیار کشورهای جهان قرار نداده است... چین از اجرای تعهدات و توافقنامه‌هایی که پیش از این امضاء کرده، سرباز می‌زند.»

او گفت که واشنگتن پس از انتشار ویروس سارس، روند اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت را رهبری کرد اما «این سازمان تاکنون در مقابله با بحران کرونا کارآمد عمل نکرده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما برای حمایت جان شهروندانمان از خطر کرونا تلاش کرده و به دیگر کشورهای جهان در این زمینه کمک می‌کنیم.»

در روزهای گذشته اتهامات زیادی متوجه چین شده مبنی بر اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منتشر شده است. چین همه این اتهامات را رد و وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد، هیچ دلیلی که نشان دهد کرونا از آزمایشگاهی در ووهان منتشر شده، وجود ندارد.

همزمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه چین را تهدید کرد که اگر به شکل عمدی کرونا را منتشر کرده باشد، «تبعات احتمالی» آن را متحمل خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.