به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در بیانیه دولتی خود در پارلمان آلمان اقدامات قبلی در مبارزه با شیوع کرونا را به عنوان موفقیت ارزیابی کرده و تاکید کرد که سیستم بهداشت ما تا کنون در برابر این آزمون مقاومت کرده است.

وی درباره عواقب کاهش عجولانه محدودیت ها در ایالات مختلف آلمان ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که دولت فدرال آلمان با کمک های میلیاردی به بخش های مختلف می خواهد عواقب گسترده بحران کرونا را کاهش دهد.

مرکل آمارهای اخیر موسسه رابرت کخ را به عنوان گامی در مسیر درست ارزیابی کرده و آن را یک موقت میانی و موقتی دانسته و گفت: ما روی نازک ترین یخ حرکت می کنیم. آلمان هنوز این بحران را پشت سر نگذاشته است. برخی از کاهش محدودیت های کرونایی بیش از حد جسورانه است.

مرکل همچنین بر نقش سازمان بهداشت جهانی در مقابله با این بحران تاکید کرده و گفت: این نهاد بین المللی شریک غیر قابل انکار ما در غلبه بر این بحران است.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که شهروندان باید همچنان مدت طولانی با این ویروس و محدودیت های آن در زندگی عمومی کنار بیایند.

مرکل محدودیت های فعلی را فشاری بر دموکراسی دانسته و تاکید کرد که تصمیمات در این باره به راحتی اتخاذ نشده اما ضروری است.

آلمان به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 150666 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 5315 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.