حسین میرزایی،سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره وام های یک میلیون تومانی حمایتی کرونا گفت: ۱۷میلیون و ۱۵۱هزار نفر از کسانی که پیامک با سرشماره v.refahدریافت کرده اند و با سرشماره ۶۳۶۹ پیامک داده اند و پالایش کرده ایم و به بانک مرکزی ارسال کردیم. پالایش وزارت رفاه به این صورت بوده است که سیم کارت به اسم سرپرست خانوار بوده و جز لیست یارانه بگیران بوده اند. 

وی ادامه داد:افرادی که تا 7اردیبهشت ماه پیامک را ارسال کنند،تا 5شنبه هفته بعد یعنی 10اردیبهشت وام یک میلیون تومانی را دریافت می کنند. آن دسته از افرادی که یک بار پیامک ارسال کرده اند مجدداً‌پیامک ارسال نکنند. روال واریز از صبح امروز آغاز شده است. 

 سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا افزود: آن دسته از افرادی که قبلاً یعنی تا31 فروردین پیامک را درست ارسال کرده اند دیگر نیازی به ارسال پیامک نیست. اگر سیم کارت به اسم سرپرست خانوار است و در لیست یارانه بگیران هستند و پیامک را به درستی ارسال کرده اند دیگر نیازی به ارسال پیامک نیست. 

 به گزارش تسنیم،‌یک مقام مسئول در بانک مرکزی به خبرنگار تسنیم گفت: از صبح امروز وام یک میلیونی به حساب 16 میلیون سرپرست خانوار واریز شده و مابقی تا ساعت 17 واریز می شود.

پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوارهای یارانه‌بگیر یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.

وزارت رفاه از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده است.

پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه 7 اردیبهشت فرصت دارند فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (6369) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره 6369 پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می‌کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفته است: طبق برنامه‌ریزی 25 میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند که 88 میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود یعنی به‌تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود. برخی از سرپرستان چند سیم‌کارت دارند که برای تمام سیم‌کارت‌ها ارسال شده است. کل افرادی که سیم‌کارت ندارند 2.5 میلیون سرپرست هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.