روسیا الیوم گزارش داد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت که واشنگتن واقعیت شیوع ویروس کرونا میان نظامیانش در سوریه را پنهان می‌کند.

وی نسبت به تبدیل شدن وضعیت اپیدمی در شمال شرق سوریه به یک فاجعه غیر قابل تحمل هشدار داد و گفت: گزارش‌هایی درباره شیوع شدید کرونا میان نیروهای آمریکا در سوریه وجود دارد که درباره آن پنهان کاری شده است.

زاخارووا تأکید کرد: نیروهای آمریکا به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند و واشنگتن مسئولیت کامل سلامتی غیرنظامیان و برآورده کردن نیازهایشان در مناطق تحت کنترل خود در شرق فرات و در جنوب کشور در منطقه "التنف" که اردوگاه آوارگان الرکبان در این منطقه واقع شده است، بر عهده دارد.

وی در ادامه به گزارش‌های ارسالی اداره خودمختار کردها در شمال شرق سوریه درباره تحویل کمک‌های بشردوستانه آمریکا اشاره کرد و افزود: این کمک‌ها بسیار عجیب هستند و آمریکایی‌ها تنها تجهیزات پزشکی برای کردها ارسال نکرده‌اند و در کنار این تجهیزات ابزار سرکوب شورش زندانیان را نیز به آنها تحویل داده‌اند که نمی‌توان آن را کمک‌های بشردوستانه نامید.

این مقام روس همچنین نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا در خارج از زندان‌ها و اردوگاه آوارگان در شمال شرق سوریه هشدار داد و گفت که این مسأله منجر به رخ دادن فاجعه‌ای خواهد شد که زندگی را در این منطقه دشوار و غیر ممکن می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.