با افزایش شیوع ویروس «کووید۱۹» در جمع نظامیان آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور و ناتوانی پنتاگون از مقابله با این موضوع، در پایگاه نظامی آمریکا در کشور جیبوتی وضعیت اضطراری اعلام شد.

به نوشته وبگاه شبکه «اِن‌بی‌سی»، ارتش آمریکا وضعیت اضطراری در تنها پایگاه نظامی دائمی خود در قاره آفریقا را بعد از آن اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور جیبوتی به ۱۰۰۰ نفر نزدیک شد.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که این اعلام وضعیت، به نوعی اقدام پیشگیرانه است و شامل تمام خدمه نظامی این کشور در جیبوتی از جمله پیمانکاران نیز می‌شود.

بر این اساس وضعیت اضطراری در این پایگاه نظامی که میزبان بیش از ۴ هزار نظامی آمریکایی در جیبوتی است، بدان معنی است که در شرایط اضطراری هر کدام از تاسیسات این پایگاه را به درمانگاه‌های مقابله با ویروس کرونا تبدیل می‌کنند.

بر اساس آمارهای اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون نزدیک به ۸۸۷ هزار نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده  و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که گزارش بازرسی کل در وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد که بیمارستان‌های این کشور با کمبود تجهیزات محافظتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مواجه بوده و از دستورالعمل‌های دولت نیز دچار سردرگمی شده‌اند.

روز گذشته نیز اعلام شد که دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.