در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت، تعداد ۳۷ میلیارد و ۲۳۶میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۹۸ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال در ۵ میلیون و ۶۹۶هزار و ۹۸۹ دفعه طی ۵ روز معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲.۴۱ درصد کاهش، ۱۴.۵۵ درصد افزایش و ۲۳.۵۹ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که  تعداد  یک میلیارد و ۹ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران هم در هفته گذشته به ارزش کل بیش از ۱۱ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۹۰.۱۸ و ۹۰.۳۵ درصد افزایش همراه شدند.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، در این مدت تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۵ اردیبهشت با ۹۶ هزار و ۱۶۰ واحد افزایش، معادل ۱۴.۸۹ درصد رشد را به ثبت رساند و به رقم ۷۴۱ هزار و ۹۲۳ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۲۶ هزار و ۴۹۷ واحد افزایش معادل ۱۱.۷۵ درصد رشد کرد و رقم ۲۵۲ هزار و ۵۶واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص بازار اول با ۷۱ هزار و ۹۰۳ واحد افزایش به رقم ۵۲۴ هزار و ۹۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۷ هزار و ۹۸۴واحد افزایش به عدد یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۱۹واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۵.۸۷ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱۳.۵۶ درصد افزایش همراه شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.