طیبه سیاوشی، درباره تاثیر کرونا بر فضای سیاسی کشور، اظهار کرد: ایجاد شرایط کرونایی موجب شد که در فضای سیاسی کشور اصطکاک‌ها و یا نزاع‌های سیاسی به سوی سکوت برده شود. این شرایط به گونه ای بر زندگی کلی کشور تاثیرگذار شد که افراد صرفا به برون رفت از این شرایط و کاهش وضعیت شیوع توجه کنند.

وی ادامه داد: در عین حال اینکه شاهد پایان دوره مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم هستیم و با توجه به بحرانی که درآن قرار داریم و وجود مشکلات اقتصادی جهانی که به تبع  ما به دلیل تحریم ها بیشتر شاهد آن هستیم فکر می‌کنم با کاهش شیوع کرونا ویروس و کمرنگ‌تر شدن این بحران فضای سیاسی کشور به شرایط پیشین خود بازگردد. مردم ما به خوبی از این شرایط درس گرفته‌ و این درس را به خوبی هم به نمایش گذاشتند، ولی فکر نمی‌کنم این شرایط بر سیاستمداران ما تاثیری داشته باشد. اگرچه معتقدم جامعه مدنی به خوبی از این شرایط درس گرفته و انعکاس آن را در دوران پسا کرونا به خوبی شاهد خواهیم بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که افرادی به موضوع شفافیت در حوزه کمک‌های بهداشتی و لوازم بهداشتی و مراقبتی ورود می کردند که این خود امر خوبی است ولی عده‌ای در این شرایط به نزاع با دولت و جنگیدن با آن می‌پرداختند، ولی جنگیدن با دولت در شرایط بحران کنونی هیچ نتیجه مثبتی به نفع مردم در پی نداشت. خط و نشان‌ها و طرح برخی از مسائل علیه کشور از سوی عده ای به ویژه برخی منتخبین مجلس یازدهم به نفع شرایط کشور نبود.

وی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت سه قوه باید مقداری هماهنگی در امور باشد. این هماهنگی در امور از سوی سه قوه می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به نفع مردم باشد؛ امیدوارم این هماهنگی در امور به شکلی باشد که بتوانیم از حالت رکود و تورمی که در کشور حاکم است خارج شویم.

 عملکرد وزارت بهداشت و نهادهای مسئول در مبارزه با کرونا ارزشمند است

سید کمال الدین سجادی، با اشاره به عملکرد نهادهای مسئول در امر مبارزه با شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: این موضوع در گستره جهانی رخ داده و همه دنیا را درگیر کرده است و در این زمینه هیج تفاوتی میان کشورهای غربی یا شرقی وجود ندارد، اما همه عوامل درمانی و همه کسانی که در ابعاد مختلف ایثارگری کردند و شهید راه سلامت مردم شدند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.  کاری که وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور و به ویژه نیروهای مسلح انجام دادند و به مردم خدمت کردند  با آن چه امروز آمارهای رسمی نشان می‌دهد تاثیرگذار بوده است و کمک آنها و نیز خیرین باعث شده که به وضعیت بهتری در مبارزه با این ویروس برسیم.

بنابر گزارش ایسنا، سخنگوی جهبه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که کاری که وزارت بهداشت برای مبارزه با شیوع کرونا انجام داده با توجه به شرایطی که ما در آن قرار داریم ارزشمند و قابل دفاع است، اظهار کرد: به هر حال لازم بود کارها هم زودتر از این انجام شود که در این زمینه نواقصی وجود دارد به طوری که اوایل به نظر می‌رسید خیلی توجهی به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی‌شود، اما در حال حاضر و بعد از گذشت زمان شاهدیم که کارها به صورت قابل قبولی پیش رفته است.

سجادی با بیان این که وقتی دولت تصمیمی را برای کاهش عبور و مرور و کمتر شدن حضور افراد در ادارات اتخاذ می‌کند  باید به شکلی برخورد کند کسی در اجرای آن تردیدی به خود راه ندهد، تصریح کرد: اگر این طور باشد به همان شرایطی می‌رسیم که در اوایل شیوع کرونا در کشور شاهد آن بودیم. برخی از ادارات و حتی واحدهای اقتصادی بخش خصوصی چندان این موضوع را جدی نمی‌گرفتند و مردم هم وقتی می‌دیدند مصوبات مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد اعتمادشان به آن کم می‌شود و در نتیجه شرایطی پیش می‌آید که مردم بدون توجه به مصوبات و مقررات در جامعه حضور پیدا می‌کردند.

سجادی در پایان اظهار کرد: البته کاری که دولت برای تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس انجام داد بسیار پسندیده و درست و به موقع بود، ولی کاش در مورد ادارات هم آن تردید و تاملی که انجام شد صورت نمی‌گرفت و زودتر به تعطیلی ادارات هم توجه می کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.