رویترز گزارش داد، در حالی که ارزش دلار تقویت شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، هرچند که به دلیل چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهان و اقدامات جدید محرک اقتصادی دولت آمریکا قیمت ها در نزدیکی بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات آنی امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۷۲۴ دلار و ۹ سنت رسید. دیروز قیمت طلا با ۱.۵ درصد رشد به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر یعنی ۱۷۳۸ دلار و ۵۸ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا با ۰.۰۴ درصد رشد به ۱۷۴۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت هفتگی طلا از ابتدای هفته تاکنون ۲.۴ درصد رشد داشته است.

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۲ هفته گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه لایحه کمک مالی ۴۸۴ میلیارد دلاری جهت مقابله با تبعات کرونا را به تصویب رساند و رقم کل اختصاص یافته برای مهار ویروس را به حدود ۳ تریلیون دلار رساند.

اقدامات محرک اقتصادی گسترده موجب تقویت قیمت طلا شده است. رهبران اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه با ایجاد یک صندوق اضطراری ۳ تریلیون یوریی برای کمک به کاهش تبعات اقتصادی ویروس کرونا موافقت کردند.

در همین حال، وزارت کار آمریکا اعلام کرده که در هفته گذشته ۴.۴۲۷ میلیون نفر دیگر برای دریای مقرری بیکاری درخواست داده اند و تعداد کل افراد بیکار شده از اواسط ماه مارس تاکنون به ۲۶.۵ میلیون نفر رسیده است.

شاخص اعتماد مصرف کننده در انگلیس پس از کاهش در اواخر ماه مارس، طی ماه جاری در پایین ترین رقم از سال ۲۰۰۹ قرار گرفته است. رشد سالانه تورم مصرف کننده در ژاپن نیز برای دومین ماه متوالی کند شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.