پمپئو در مصاحبه‌ای با شبکه «سی بی ان نیوز» که جمعه منتشر شد، گفت: کاری که ما قصد داریم انجام بدهیم این است که کشورها را گرد هم آوریم.

وی با اشاره به موضع فرانسه در مورد پرتاب ماهواره «نور» ادعا کرد: فرانسه روز پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کرد. حتی آنها هم می‌دانند ایران چه کار خطرناک و بی‌ثبات‌کننده‌ای انجام داد.

پمپئو در تلاش برای توجیه تندروی‌های دولت آمریکا گفت: یقین دارم کشورهای بیشتری خواهند بود که آنچه را پرزیدنت ترامپ انجام داد، درک می‌کنند.  

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بسیار بد بود. همه ما باید خود را از آن دور کنیم. دنیا باید خود را از ایران دور کند.  

آمریکا هفته گذشته در تلاش برای افزایش تنش در منطقه مدعی شد که قایق‌های ایرانی برای ناوهای ایالات متحده در خلیج فارس «مزاحمت» ایجاد کرده‌اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به منظور فرافکنی و انحراف افکار عمومی از شیوع گسترده کرونا در کشورش نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد که دیگر به کشتی‌های ایالات متحده در خلیج فارس نزدیک نشوند.  

همچنین ناتوانی آمریکا در پذیرش پیشرفت ایران و پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور باعث شد تا پمپئو نیز در مصاحبه با سی بی ان نیوز ادعاهای بی‌اساس واشنگتن را تکرار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.